3

اعلام آمادگی هشت سرمایه‌گذار خارجی برای فعالیت در آذربایجان‌شرقی

  • کد خبر : 17733
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
اعلام آمادگی هشت سرمایه‌گذار خارجی برای فعالیت در آذربایجان‌شرقی
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی با اشاره به رتبه نخست استان در صدور جوازهای جدید ایجادی اعلام کرد: در شرایط تحریمی و در وضعیت اقتصادی و اجتماعی فعلی هشت سرمایه‌گذار خارجی جدید آماده سرمایه‌گذاری در استان هستند.

به گزارش تبریزمن، حبیب امین زاده روز چهارشنبه در یک گفت و گوی خبری از فعالیت حدود سه هزار و ۹۰۰ واحد صنعتی در آذربایجان شرقی خبر داد و  گفت: در سال جهش تولید به همت بخش توانمند خصوصی با بهره‌وری بالایی، تداوم تولید داشته‌ایم که تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای مقابله با بیماری کووید ۱۹ از  نمودهای عینی آن بود.

وی افزایش تولید ماسک از پنج هزار عدد به یک میلیون عدد در مدت چهار ماه و دستیابی به مرحله صادرات محصولات تولیدی در این حوزه طی۶ ماه را نشان دهنده یکی از مصادیق دیگر تحقق جهش تولید نامید.

امین زاده با اشاره به بحث تفویض اختیار در زمینه رفع موانع تولید که از یک ماه گذشته از طریق وزارت صمت انجام شده است، ادامه داد: برای عملیاتی کردن شعار سال، بخش اقتصادی استان آغاز به کار کرده و کسب رتبه یک کشوری استان در حوزه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در سال گذشته، نوید بخش استمرار حمایت از صنعتگران و تولیدکنندگان در سال جاری است.

وی همچنین استمهال و تعیین تکلیف بدهی واحدهای تولیدی استان به میزان ۲۰ هزار میلیارد ریال را یکی از موارد حمایتی در ستاد تسهیل عنوان کرد و گفت: موانع تولید صرفاً در بحث تولید نیست و باید بیش از پیش در جهت رفع موانع موجود در حوزه دانش، فناوری و محصولات تلاش کنیم .

با اشاره به اجرای ۲۷۰ طرح توسعه ای در استان، از کسب رتبه یک کشوری در این بخش خبر داد و گفت: این حجم از طرح های توسعه‌ای، نشان‌دهنده تمایل فعالان اقتصادی برای توسعه واحدها بوده و مجموعه صمت استان با تسهیل گری و خدمات رسانی مطلوب، همراه سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است.

وی اولویت امسال سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی را تکمیل زنجیره تامین و زنجیره ارزش مزیت های استان عنوان کرد و افزود: در صنایعی نظیر شیرینی و شکلات و فولاد، استان ما دارای ظرفیت‌های بسیار بالای تولیدی و صادراتی است و با سرمایه گذاری های جدید در این دو بخش اشتغال و توسعه استان به ویژه در سال جاری بیش از پیش رو به رشد خواهد بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با اشاره به ۶۰ مگاپروژه کشوری در سال گذشته، گفت: از تعداد یادشده،  پنج مگا پروژه مربوط به استان بوده و واحد تولید تبلت درمراغه و نفلین سینیت کلیبر در اواخرسال گذشته راه اندازی شدند و آهک هیدراته اهر نیز طی روزهای آتی به بهره‌برداری خواهد رسید.

امین زاده با تاکید بر نقش محوری آذربایجان‌شرقی در توسعه تجارت با جمهوری آذربایجان و کشورهای همجوار با ابلاغ وزیر صمت و داشتن عنوان استان معین در صادرات منطقه، افزود: معرفی برندها و ظرفیت‌های تولیدی استان در رسانه‌ها و اشاعه و تبلیغات محصولات بومی منطقه، کمک به صنایع و تداوم تولید است.

وی از تجربه اقتصاد بدون نفت و توسعه صادرات غیرنفتی در سال جهش تولید به عنوان یک چالش بزرگ و در عین حال موفق برای کشور و آذربایجان شرقی یاد کرد و تامین و توزیع کالاهای اساسی و اقلام معیشتی را یکی از مهمترین اقدامات مجموعه صمت با همکاری سایر دستگاه های متولی دانست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی با بیان اینکه بر اساس اعلام سازمان حمایت، آذربایجان شرقی حائز رتبه یک کشوری از نظر قیمت کالاها و وجود اقلام معیشتی بوده است، تشریح کرد: با رهنمودهای نماینده ولی فقیه در استان، همراهی استاندار و سایر دستگاه‌های متولی شاهد ایجاد مدیریت واحد در زمینه تنظیم بازار استان بوده‌ایم و مجموعه صمت قدردان عزم عمومی و جدی مسوولان استانی در حل مشکلات است.

وی ابتکار معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار در برگزاری جلسات شورای معادن در شهرستان ها و حل مسائل در محل سایت معادن را یکی دیگر از اقدامات حمایتی از بخش معادن برشمرد و گفت: بررسی و حل مسائل و مشکلات معادن در شهرستان های مرند، ورزقان، اهر و هریس از جمله مواردی است که رفع موانع و تداوم فعالیت های واحدهای مستقر در این شهرستان ها در دستور کار قرار گرفت.

امین زاده با اشاره به رتبه یک کشوری استان در فعال کردن واحدهای معدنی، افزود: طی سال گذشته ۱۱۴ واحد معدنی تعطیل و راکد به چرخه فعالیت بازگشتند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17733

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.