3
معاون وزیر بهداشت:

تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی ادامه دارد

  • کد خبر : 17737
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۵
تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی ادامه دارد
معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت‌:واکسیناسیون وسیع مردم علیه ویروس کرونا با استفاده از تولیدات داخلی از اواخر بهار آغاز می‌شود و تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی نیز همچنان ادامه دارد.

به گزارش تبریزمن، دکتر قاسم جان‌بابایی روز چهارشنبه در جریان سفر به استان اردبیل و در بازدید از بیمارستان امام خمینی (ره) اردبیل در مصاحبه با ایرنا گفت: از اواخر بهار با ورود واکسن‌های تولید داخل به چرخه درمان، شرایط بهتری برای پیشگیری از ابتلای مردم علیه کرونا فراهم می شود و تا آن زمان باید شیوع کرونا در جامعه مدیریت شود.

وی اظهار کرد: البته واکسیناسیون علیه کرونا با استفاده از واکسن‌های خارجی از چند ماه قبل به شکل محدود و بیشتر برای کادر درمان آغاز شده و به زودی همه کادر درمان کشور علیه بیماری کووید.۱۹ واکسینه می‌شوند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از دلایل آرامش در میان کادر درمان مرتبط با کرونا را انجام واکسیناسیون این افراد و ایجاد شرایط ایمن برای فعالیت آنها ذکر کرد و افزود: تلاش برای تهیه واکسن از منابع خارجی همچنان ادامه دارد.

وی در ادامه با اشاره به بالا بودن سرعت و آمار شیوع کرونا در استان اردبیل گفت: در بازدید و مذاکره حضوری با تعدادز از بیماران و نیز در آنالیز کارشناسی انجام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی اردبیل مشخص شد که اغلب مبتلایان در این استان در میهمانی‌ها و دورهمی‌های خانوادگی، عروسی‌ها، مراسم ترحیم و تجمعات به کووید.۱۹ مبتلا شده‌اند.

دکتر جان بابایی با اشاره به بالا بودن ابتلای خانوادگی این موج از کرونا در استان اردبیل اضافه کرد: حضور در میهمانی‌ها و انتقال ویروس توسط میهمانانی که از استان‌های دیگر آمده‌اند، بیشترین علت بالاتر رفتن آمار شیوع در این استان بوده است.

وی از مردم خواست تا برگزاری هر گونه میهمانی و دورهمی را در این ایام متوقف کرده و این سیکل شیوع را با محدود کردن روابط و حضور در دورهمی‌ها و میهمانی ها بشکنند.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همچنین با تقدیر از اقدام مناسب ستاد مقابله با کرونای استان اردبیل در مدیریت مناسب کسب و کار و فعالیت بازار در این استان گفت: فضای کسب و کار در این استان به نحوی مدیریت شده که آسیب کمتری به مردم و کسبه وارد شود.

وی قاطبه مبتلایان این موج از کرونا در استان اردبیل را افراد مسن عنوان کرد و افزود: خود این مبتلایان و نزدیکان آنها به شرایط سنی این افراد کم توجه بوده‌اند و بیشتر این افراد به احتمال زیاد توسط میهمانان آلوده مبتلا شده‌اند.

دکتر جان بابایی فعالیت و خدمات کارکنان بخش درمان مرتبط با کرونا در استان اردبیل را رضایت بخش و مطلوب خواند و اضافه کرد: در این استان ظرفیت خوبی برای پذیرش و درمان مبتلایان کرونا ایجاد شده و کارکنان مرتبط درمان نیز با تمام وجود تلاش می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به وضعیت حاد شیوع کرونا در چهار شهرستان اردبیل، مشکین‌شهر، پارس‌آباد و خلخال در این موج از شیوع کووید.۱۹ در استان اردبیل گفت: در کمتر از ۲ هفته، با سه برابر شدن آمار مبتلایان، تعداد بستری‌ها در استان اردبیل به ۵۸۰ نفر رسیده است.

معاون درمان وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اقدامات دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در ۲.۵ برابر کردن تعداد تخت‌های بیمارستانی برای بستری مبتلایان به کرونا را اقدامی قابل تحسین خواند و اظهار کرد: همه اقدامات پیشگیرانه توسط مردم برای مهار این بیماری باید با حساسیت بیشتر دنبال و اجرا شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17737

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.