3
محیط زیست به عنوان مدعی ورود کند

ضرب‌الاجل یک ماهه برای تعیین تکلیف جمع‌آوری پسماندهای پزشکی

  • کد خبر : 17755
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۱
ضرب‌الاجل یک ماهه برای تعیین تکلیف جمع‌آوری پسماندهای پزشکی
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با انتقاد از عدم اجرایی شدن جمع‌آوری و دفع بهداشتی پسماندهای پزشکی، یک ماه مهلت داد تا این موضوع از سوی سازمان نظام پزشکی استان تعیین تکلیف شود.

به گزارش تبریزمن به نقل از فارس، جواد رحمتی امروز در جلسه کارگروه مدیریت پسماند استان با اشاره به مصوبات پیشین این کارگروه در خصوص جمع‌آوری و دفع پسماندهای پزشکی، اظهار داشت: با وجود پیگیری‌های متعدد، هنوز در این زمینه به نتیجه نرسیده‌ایم و اگر این پیگیری‌ها نتیجه ندهد، ناچار به ارجاع موضوع به مراجع قضایی خواهیم بود.

وی افزود: اداره‌کل حفاظت محیط زیست در این قضیه باید به عنوان مدعی ورود کند و سازمان نظام پزشکی هم ظرف مدت یک ماه تکلیف این موضوع را مشخص کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی همچنین در خصوص مدیریت پسماندهای صنعتی گفت: طبق قانون سازمان صمت موظف است، تسهیلات و امکانات لازم برای ایجاد محل مناسب برای دفع پسماندهای صنعتی را فراهم کند.

وی، سازمان صمت استان را موظف کرد با همکاری شرکت شهرک‌های صنعتی، نسبت به ایجاد شهرک تخصصی بازیافت پسماندهای صنعتی و استقرار واحدهای گروه بازیافت برای جمع‌آوری این پسماندها اقدام کند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری آذربایجان‌شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه جمع‌آوری پسماندهای شهری وظیفه ذاتی شهرداری‌هاست، متذکر شد: هر شهرداری که در این زمینه کوتاهی می‌کند و سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد به مراجع قضایی معرفی خواهد شد.

در این جلسه موضوع ایجاد سایت امحای زباله در تبریز همچنین عملکرد اداره‌کل راهداری و بخشداری‌های استان در خصوص پاکسازی محورهای مواصلاتی بررسی شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17755

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.