3
رییس اداره امور مراتع منابع طبیعی استان:

ورود پیش از موعد دام به مراتع آذربایجان‌شرقی ممنوع است

  • کد خبر : 17720
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۷
ورود پیش از موعد دام به مراتع آذربایجان‌شرقی ممنوع است
رییس اداره امور مراتع و بیابان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی اعلام کرد: ورود پیش از موعد دام به مراتع ممنوع بوده و ماموران منابع طبیعی استان از ورود دام‌ها جلوگیری می‌کنند.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا ابوالفضل مختاری روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این اقدام در راستای حفاظت مراتع صورت می گیرد افزود: زمان ورود دام به مراتع ییلاقی در آذربایجان شرقی از اوایل خرداد ماه هر سال آغاز می شود، بر این اساس نیروهای منابع طبیعی و آبخیزداری استان با حضور به موقع از ورود پیش از موعد دام به مراتع جلوگیری می‌کنند.
وی یادآور شد: امسال به علت کاهش میزان بارندگی‌ها مراتع وضع خوبی ندارند و ورود زودهنگام دام ها می تواند به مراتع آسیب جدی وارد کند، در شرایط فعلی گیاهان در مرحله رشد بوده و با ورود دام ها احتمال لگدکوب شدن گیاه خیلی زیاد است.

مختاری اضافه کرد: بر این اساس ورود زودهنگام دام به مراتع مناطق ییلاقی می تواند ضعیف‌تر شدن پوشش گیاهی این مراتع را در پی داشته باشد،  به همین دلیل اداره کل  منابع طبیعی و آبخیزداری  امسال برنامه مدونی برای جلوگیری از ورود خارج از فصل چرا یا ورود زودهنگام دام‌ها به مراتع آذربایجان شرقی تهیه کرده است.
وی یادآور شد: به منظور پیشبرد اهداف طرح ارتقای اکوسیستم عرصه‌های طبیعی، طرح مدیریت چرا و کنترل دام همه ساله به‌عنوان یکی از اقدامات مهم حفاظتی در ایجاد تعادل دام و مرتع در مراتع آذربایجان شرقی اجرایی می‌شود که با توجه به شرایط موجود  امسال با جدیت بیشتری پی گیری می شود.

به گزارش ایرنا، ۲.۴ میلیون هکتار مراتع تحت پوشش منابع طبیعی آذربایجان شرقی است که ۱.۵ میلیون واحد دامی مجاز از منطقه برای چرای دام بهره مند می شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17720

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.