2

۴۶ کودک بی‌سرپرست در آذربایجان‌شرقی صاحب خانواده شدند

  • کد خبر : 17727
  • ۲۵ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۰
۴۶ کودک بی‌سرپرست در آذربایجان‌شرقی صاحب خانواده شدند
مدیرکل بهزیستی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه هم اکنون ۴۳۰ خانواده در استان در نوبت دریافت فرزندخوانده هستند، گفت: سال گذشته ۴۶ کودک بی‌سرپرست در استانه صاحب خانواده شدند.

به گزارش تبریزمن، فرگل صحاف روز چهارشنبه در گفت و گویی با بیان اینکه روال فرزندخواندگی توسط سازمان بهزیستی تغییر کرده است، افزود: همه افراد متقاضی که پنج سال از زندگی مشترک خود را سپری کرده و صاحب فرزندی نشده‌اند، می‌توانند به سامانه بهزیستی مراجعه و به ثبت درخواست فرزندخواندگی اقدام کنند.
وی با اشاره به راه اندازی سامانه‌ فرزندخواندگی بهزیستی برای رعایت حال متقاضیان، گفت: حفظ نوبت متقاضیان و اجرای شفاف شرایط طبق دستورالعمل‌های بهزیستی در سامانه، تعداد متقاضیان واقعی، گروه سنی، ثبت تمامی اطلاعات فردی زوجین در سامانه و مشخص شدن جنسیت فرزندخوانده از جمله مزایای راه اندازی این سامانه است که براساس آن می‌توان احقاق حق هر متقاضی را به طور واضح بررسی کرد.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: بعد از ثبت نام اولیه و دریافت مدارک مرتبط طی درخواست سامانه ملی فرزندخواندگی، مدارک نهایی در نوبت بررسی قرار می‌گیرد و بعد از بررسی کارشناسان و در صورت نبود نواقص در مدارک، دعوت متقاضیان به مصاحبه حضوری و بازدید میدانی از منزل متقاضی انجام و بعد از تایید بازدید میدانی از منزل، افراد به سایر دستگاه‌ها برای استعلام معرفی می‌شوند.

صحاف اضافه کرد: بعد از نهایی شدن پرونده، در صورت وجود کودک واجد شرایط، دعوت به کمیته و در صورت قبول فرزند توسط زوجین، معرفی به دادگاه برای اخذ حکم آزمایشی انجام می‌شود.

وی افزود: بعد از گذشت ۶ ماه و ضمن تایید وضعیت کودک در خانواده، اقدام لازم برای اخذ حکم دائمی و شناسنامه با نام انتخابی زوجین انجام‌ می‌شود.

مدیرکل بهزیستی آذربایجان شرقی یادآور شد: فرزندخواندگی شامل کودکانی می‌شود که طبق تشخیص دادگاه، سرپرستی و حضانت آن‌ها برعهده‌ بهزیستی است.

وی تاکید کرد: بهزیستی تنها فرزندانی را که حضانت آن‌ها از طریق دادگاه به بهزیستی واگذار شده می‌تواند به عنوان فرزندخوانده در اختیار خانواده‌های متقاضی قرار دهد.

صحاف ادامه داد: کودکانی که بدسرپرست بوده یا والدینشان در کمپ‌های ترک اعتیاد به سر می‌برند یا به دلیل اختلاف خانوادگی به بهزیستی سپرده شده‌اند، به عنوان امانت توسط بهزیستی نگهداری می‌شوند و تنها با تشخیص دادگاه به والدین خود بازگردانده می‌شوند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17727

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.