4
رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان خبر داد:

خسارت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال جدید

  • کد خبر : 17891
  • ۲۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷
خسارت بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریالی بخش کشاورزی آذربایجان شرقی در سال جدید
رئیس اداره مدیریت بحران و مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی از خسارت ۱۰ هزار و ۳۸۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی استان از آغاز سال جدید تاکنون خبر داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا منصور عمرانی در تشریح خسارت بخش کشاورزی استان در هفته‌های گذشته، گفت: شهرستان‌های آذرشهر، سراب، شبستر، عجبشیر، کلیبر، مراغه، مرند، میانه، هریس، هشترود و هوراند در اثر سرمازدگی، برف و یخبندان دچار خسارت شده‌اند که در مجموع بالغ بر ۴۶۷۶ میلیارد ریال برآورد شده است.
وی با اشاره به بارش بارندگی شدید در استان طی روزهای گذشته، افزود: شهرستان‌های سراب، شبستر و مرند در روزهای گذشته در اثر بارش رگباری باران بیش از ۲۰۶ میلیارد ریال متضرر شده‌اند.
وی در خصوص خسارت ناشی از بادوطوفان در بخش کشاورزی نیز گفت: مجموع خسارت باد و طوفان بخش کشاورزی استان در شهرستان‌های اهر، بستان آباد، سراب، هشترود و خداآفرین بالغ بر ۱۰۰۰ میلیارد ریال برآورد شده است.
عمرانی با بیان این‌که بارش تگرگ در استان، خسارت ۴۴۸۷ میلیارد ریالی را به بخش کشاورزی تحمیل کرده است، افزود: بارش تگرگ باعث خسارت به باغات شهرستان‌های سراب، شبستر، مراغه و میانه شده است.
وی بیان کرد: از مجموع خسارت‌ به بخش کشاورزی استان، شهرستان مراغه با ۵۱۰۱ میلیارد ریال بیشترین ضرر را متحمل شده است.
وی اظهار کرد: در مجموع بخش زراعی استان خسارت ۱۶۷۸ میلیارد ریالی و بخش باغی استان نیز خسارت ۸۶۲۹ میلیارد ریالی را تجربه کرده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17891

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.