به گزارش تبریزمن، موسی خلیل اللهی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از اهداف اساسی و مهم دستگاه قضایی در کنار مردم بودن، است، اظهار کرد: حفظ کرامت ارباب رجوع ولو اینکه آن فرد مجرم باشد و تسریع در رسیدگی به پرونده های قضایی در اولویت امور تشکیلات قضایی آذربایجان شرقی قرار دارد.
وی افزود: در راستای سیاست های تحولی قوه قضائیه در خصوص حفظ کرامت ارباب رجوع و نظارت بر رسیدگی شایسته به امور قضایی و حل و فصل مشکلات شهروندان، بیش از هشت هزار دیدار مردمی طی سال گذشته در آذربایجان شرقی برگزار و با همت و تلاش همکاران قضایی و اداری و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی، مشکلات قضایی افزون بر ۳۲ هزار نفر از مراجعان دستگاه قضایی بررسی و دستورات لازم صادر شد.
خلیل اللهی ادامه داد: از مجموع دیدارهای انجام شده فوق، تعداد پنج هزار و ۴۲۵ فقره پرونده از طریق دادگستری مرکز آذربایجان شرقی در قالب ۵۶۰ دیدار مردمی با همت و تلاش همکاران حوزه ریاست، معاونان قضایی و دادستان عمومی و انقلاب اسلامی مرکز استان بررسی شد.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد ۲۶ هزار و ۴۴۸ فقره پرونده نیز با همکاری و تلاش همکاران قضایی سایر شهرستان های استان در قالب هفت هزار و ۶۵۲ جلسه مورد بررسی قرار گرفت.
خلیل اللهی تکریم ارباب رجوع و ارتباط نزدیک و مستمر با آحاد مردم را از رویکردهای مهم و محوری دستگاه قضایی عنوان و اضافه کرد: در این راستا موضوع ملاقات های حضوری و عمومی با ارباب رجوع در دادگستری استان با جدیت دنبال می شود.
وی رضایت مندی مردم از دستگاه قضایی را روز به روز در حال افزایش ارزیابی کرد و افزود: بر اساس نظرسنجی ها و تغییرات انجام شده در این قوه و تغییر برخی رویکردها و نیز مبارزه بی امان با مفاسد اقتصادی، اعتماد عمومی و رضایت آحاد مردم از عملکرد دادگستری ها بیشتر شده است.
رییس کل دادگستری استان؛
سال گذشته مشکلات قضایی بیش از ۳۲ هزار نفر در آذربایجانشرقی بررسی شد
رییس کل دادگستری آذربایجانشرقی گفت: طی سال گذشته مشکلات و مسایل مختلف حقوقی و قضایی ۳۲ هزار و ۸۷۳ نفر از مردم استان در قالب دیدارهای حضوری بررسی شد.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=17961
- ارسال توسط : رصد
- 232 بازدید
- بدون دیدگاه