5

خط تولید پلت سوختی در دانشگاه شهید مدنی تبریز راه‌اندازی شد

  • کد خبر : 18011
  • ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
خط تولید پلت سوختی در دانشگاه شهید مدنی تبریز راه‌اندازی شد
دانش آموخته دانشگاه شهید مدنی آذربایجان در رشته کارشناسی برق گفت: با تلاش کارشناسان شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری‌های این دانشگاه، خط تولید تمام اتوماتیک پلت سوختی، در این واحد طراحی، اجرا و بهره‌برداری شد.

به گزارش تبریزمن،حامد آقایی روز سه شنبه در گفت ‌و گو با خبرنگاران افزود: ماده اولیه خط تولید پلت سوختی، ضایعات کوره‌های زغال سنتی (خاکه) است که با قیمتی خیلی ناچیز و بدون محدودیت تامین ماده اولیه، در دسترس است.

وی اظهار داشت: با افزودن فرمول مختص این شرکت،  محصول نهایی پلت سوختی تولید می­‌شود که در کشور همسایه ترکیه نیز به عنوان ماده سوختی مورد استفاده وسیع قرار می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری‌های دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: هم‌چنین از این دستگاه می‌توان برای تولید زغال صنعتی استفاده کرد.

آقایی با بیان اینکه طراحی و تولید دستگاه فوق با بهره گیری از فناوری آلمانی، استهلاک بسیار ناچیز و آلودگی محیط زیست ندارد، ادامه داد: راندمان تولید محصول در دستگاه فوق ۹۰ درصد است و معمولا از یک هزار کیلوگرم به طور معمول ۹۰۰ کیلوگرم زغال‌ صنعتی برداشت می‌شود و ضایعات ایجاد شده، مجددا وارد چرخه تولید می‌شود که در مقایسه با دستگاه‌های مشابه خارجی از راندمان بسیار بالایی برخوردار است.

وی یادآوری کرد: انرژی تولید شده حاصل از سوختن محصول تولیدی فوق در مقایسه با محصولات مشابه از راندمان انرژی بسیار بالا و بی نظیری برخوردار است.

مدیرعامل شرکت دانش بنیان مستقر در مرکز رشد فناوری‌های دانشگاه شهید مدنی آذربایجان توان تولید بالای این دستگاه را از مزیت های این خط تولید نسبت به خط تولیدهای دیگر اعلام کرد و گفت: خط تولیدهای متفرقه در نهایت روزانه توان تولید ۱۵۰ کیلو زغال صنعتی با بکار گرفتن پنج نفر نیروی کار در هر شیفت کاری را دارد در حالی که در دستگاه طراحی شده توسط این شرکت توان تولید ۳۰۰ کیلو در هر ساعت کاری یعنی حدود سه تن با بکارگیری دو نفر نیروی کار در هر شیفت کاری است.

آقایی افزود: علت این اختلاف، بکارگیری روش‌های نوین مهندسی در عرصه برق، مکانیک و اتوماسیون صنعتی است به طوری که خط تولید مذکور توسط پی ال سی به طور کاملا اتوماتیک کار می‌کند.

وی اظهار داشت: خط تولید مذکور می‌تواند به عنوان منبع درآمد قابل تامل و سرمایه گذاری باشد به طوری که این شرکت با بکارگیری این خط تولید،  کارگاه تولیدی خود را در کوی صنعتی توحید کلانشهر تبریز آغاز کرده است.

دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با هفت هزار دانشجو در مقاطع مختلف و ۲۷۰ عضو هیات علمی از دانشگاه های تاثیرگذار در عرصه های آموزشی و پژوهشی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.