5
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز:

آمار بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی رکورد زد

  • کد خبر : 18133
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۹
آمار بستری‌های کرونایی در آذربایجان‌شرقی رکورد زد
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز از ثبت رکوردی جدید در تعداد بستری بیماران کرونایی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی خبر داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا دکتر روزبه رجایی روز چهارشنبه  افزود: تعداد بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان به یکهزار و ۶۰۰ نفر رسیده است که بالاترین میزان از زمان همه گیری کرونا از اسفند سال ۹۸ محسوب می شود.

وی افزود: هر روز بر تعداد بیماران مراجعه کننده و بستری های کرونایی استان افزوده می شود و یک پنجم مجموع بستری های کرونایی، معادل حدود ۳۰۰ نفر، بدحال بوده و در بخش های «آی.سی.یو» بستری هستند.

وی اظهار کرد: تقریبا هر روز بیش از ۳۰۰ بیمار کرونایی مراجعه کننده به اورژانس ها را داریم که منجر به بستری می شوند و تعداد کل مراجعین به بیمارستان ها و مراکز درمانی استان به دلیل ابتلا به کووید ۱۹ بیش از این تعداد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز ادامه داد: هر روز جلسات متعددی در بیمارستان ها و دانشگاه علوم پزشکی برای افزایش ظرفیت تخت های بستری مبتلایان به کووید ۱۹ برگزار می کنیم.

وی گفت: برای ارایه خدمات به مبتلایان به ویروس کرونا ناگزیر از کاستن از تعداد تخت های سایر بخش های بیمارستانی هستیم تا ظرفیت هایی جدیدی ایجاد کنیم.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت بدی به سر می برد، به گونه ای که بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی تبریز، تعداد بستری های کرونا در استان در زمان حاضر شاهد افزایش حدود چهار برابری نسبت به روزهای اول سال جاری است

مسوولان نظام سلامت آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه موارد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در استان نیز سیر صعودی دارد، می گویند اگر سهل انگاری و عادی انگاری بیماری ادامه یابد، در روزهای آینده با وضعیت به مراتب وحشتناک تری مواجه خواهیم بود و هر روز شماری از عزیزان مان را از دست خواهیم داد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18133

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.