3
فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان:

لازمه اختیاری شدن خدمت سربازی داشتن ارتش حرفه‌ای است

  • کد خبر : 18136
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۳
لازمه اختیاری شدن خدمت سربازی داشتن ارتش حرفه‌ای است
فرمانده قرارگاه تاکتیکی لشکر ۲۱ حمزه سیدالشهدای آذربایجان گفت: لازمه تصویب و اجرای قانونی درباره اختیاری شدن خدمت سربازی، داشتن ارتش و نیروهای مسلح حرفه‌ای در سطح بسیار بالا است.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا امیر سرتیپ دوم ستاد عیسی میرزایی روز چهارشنبه  ضمن تاکید بر اینکه اختیاری شدن خدمت سربازی امری بسیار مهم و تاثیرگذار در عرصه خدمات رسانی نیروهای مسلح است، افزود: هر گونه اظهار نظر و تصمیم سازی در این زمینه باید توسط کارشناسان و گروه های تخصصی ارایه شود و باید توجه داشت که چنین امری با دستورالعمل و ابلاغیه امکان پذیر نیست.

وی به آسیب های ناشی از کاهش و یا اختیاری شدن خدمت سربازی در کشور اشاره و اضافه کرد: در سال های نخستین دوران انقلاب اسلامی تصمیمی مبنی بر کاهش مدت خدمت سربازی به یک سال گرفته شد که نتیجه آن کاهش توان رزمی ارتش در رده های مختلف بود، چون داشتن ارتشی قدرتمند نیازمند وجود سربازان است.

امیر میرزایی از سرباز به عنوان یکی از رکن های مهم نیروهای مسلح هر کشور یاد کرد و اظهار داشت: بنابراین هر گونه اظهارنظر، تصمیم سازی و تصمیم گیری در این رابطه نیز باید توسط گروه های زبده کارشناسی و اهل فن و متخصصین ارایه شود تا پس از تصویب هر قانونی کشور و نیرهای مسلح دچار خسران نشوند.

وی تصویب هر نوع قانون برای کاهش و یا اختیاری کردن خدمت سربازی را منوط به استقرار زیرساخت های لازم و کافی در ارتش و نیروهای مسلح دانست و ادامه داد: این امر به شدت نیازمند زیربناهای قوی و خاص بوده و توانمندی های ویژه ای از سوی نیروهای مسلح را می طلبد تا بتوان بر اساس آن به سمت استقرار نیروهای مسلح و ارتش حرفه ای گام برداشت.

امیر میرزایی با اشاره به اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران به تدریج برای ورود به نیروهای متخصص و حرفه ای حرکت می کند، یادآور شد:  یکی از نمونه های این مقوله ایجاد و راه اندازی نیروهای واکنش سریع در ارتس جمهوری اسلامی است که در آن تمامی اعضا از نیروهای کادر تشکیل شده و با آموزش های حرفه ای طول خدمت خود را تنها در این حوزه سپری می کنند.

وی کادرمحور بودن را یکی از عناصر مهم و اصلی ارتش حرفه ای برشمرد و اضافه کرد: در چنین حالتی یگان ها و حوزه های مختلف ارتش در تمامی ارکان از سربازمحور بودن باید به سمت کادرمحوری سوق داده شود که این امر نیازمند داشتن زیرساخت های کامل و کافی است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18136

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.