11
یادداشت/

مقصر کیست قانون یا مردم؟

  • کد خبر : 18161
  • ۰۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۶
مقصر کیست قانون یا مردم؟
آیا قانون عامل تشکیل صف‌های مرغ و... است؟ یا انتخاب ناآگاهانه مردم؟ راستی از کدام آگاهی حرف می‌زنیم؟

تبریزمن – امیرساعی: مدتی است اکثر رسانه‌های دیجیتال و نوشتاری کشور، انواع اقسام انتقادات را بر علیه دولت می‌نویسند و عملکرد دولت را مورد بررسی همه جانبه قرار می‌دهند. نکته جالب توجه این بررسی و تجزیه وتحلیل‌ها، رسیدن به نقطه مشترکی بنام “دقت در انتخاب کاندیداها در روز انتخابات” است. و گاهی نیز با یک جمله کلی، بطور غیرمستقیم خود مردم را عامل پریشانی و بی‌سرو سامانی‌های امروز جامعه قلمداد می‌کنند و خیلی واضح می‌نویسند؛ دردها و مشکلات امروز، حاصل انتخاب غلط دیروز است.
این یعنی مردم بایستی در انتخاب افراد، ذکاوت بیشتری به خرج دهند و این کاندیداها را از ابعاد مختلف علمی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، درک بین المللی، ایمان واعتقاد، قدرت اجرایی، پاکدستی، سابقه سیاسی، کارنامه فعالیتی و صدها مولفه دیگر مورد بررسی قرار دهند تا به انتخاب اصلح رسیده و از بین نفرات فرد مناسب را انتخاب کنند.
قطعا برای رسیدن به این جمع‌بندی و شناخت، زمان مناسبی نیاز است و صدا و سیما و رسانه‌ها باید حداقل یکسال روی این موضوع حساس کار کنند تا مردم در این بازه قبل از انتخابات به شناخت کافی برسند.
اما خیلی دردناک است وقتی می‌بینم اکنون که کمتر از دوماه به انتخابات ریاست جمهوری مانده، هنوز هیچ کس نمی‌داند چه کسانی قرار است وارد رقابت انتخاباتی شوند‌ و کاندیداها چه شخصیت‌هایی هستند. منظورمان آشنایی با برنامه‌های کاندیداها نیست، بلکه فقط شناخت ساده از نام و نام خانوادگی اشخاصی است که می‌خواهند چند روز دیگر رئیس جمهور کشور ما شوند.
بهتر آن است که حداقل یکسال قبل از انتخابات، کاندیداها مشخص شوند و در صداوسیما به طرح برنامه‌های مختلف خود بپردازند تا مردم وجود روشنایی را در انتخابات احساس و مشاهده کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18161

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.