1

کنترل کرونا به عزم جدی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیاز دارد

  • کد خبر : 18233
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۳۰
کنترل کرونا به عزم جدی در رعایت شیوه نامه های بهداشتی نیاز دارد
مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی با اشاره به کاهش رعایت شیوه نامه های بهداشتی، گفت: باید از طریق استفاده از ظرفیت رسانه ها و گروه های مرجع گفتمان مسلم و عزم جدی برای افزایش رعایت شیوه نامه ها در جامعه ایجاد شود.

به گزارش تبریزمن، بدر شکوهی روز پنجشنبه در جلسه نظارت بر پروتکل های بهداشتی اظهار کرد:تثبیت وضعیت بیماری کرونا دغدغه همه مسوولان است که ارتباط تنگاتنگ با همکاری و همراهی مردم دارد.

وی ادامه داد: در این رمینه رسانه ها نقش به سزایی در راستای همراه کردن مردم برای رعایت بیشتر شیوه نامه های بهداشتی و عدم عادی انگاری دارند.

شکوهی با بیان اینکه مدافعان سلامت ایثارگرانه و مجاهدانه برای تامین و تضمین سلامت مردم با شایستگی تمام تلاش کرده اند، گفت: متاسفانه در افکار عمومی عادی انگاری اتفاق افتاده که این خطر بسیار بزرگی است و باید برای جلوگیری از این موضوع برنامه ریزی کرد.

وی اضافه کرد: طرح جامع مدیریت هوشمند براساس وضعیت کرونایی شهرستان ها ترسیم شده و مسوولیت اجرایی این طرح در شهرستان ها برعهده فرمانداران و دستگاه های مربوطه است تا در کنار کمیته نظارتی رصد و پایش انجام دهند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: نباید برای تضمین سلامت مردم خسته شد و ضروری است مراقبت ها و نظارت ها با توجه به شرایط موجود تشدید شود.

وی ادامه داد: با وجود محدودیت ها و مسایل و مشکلات اقتصادی و معیشتی در مقایسه با کشورهای غربی نوع مواجهه با ویروس با وجود تمام نارسایی ها در کشور ما به خوبی مدیریت شده و مردم نیز همراهی خوبی داشته اند.

شکوهی افزود: براساس مصوبه ستاد ملی کرونا در شرایط نارنجی و قرمز تجمع بیش از ۱۵ نفر ممنوع است ولی متاسفانه برخی افراد این موضوع را نادیده می گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی تبریز نیز در این جلسه با بیان اینکه یک هزار و ۶۰۶ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند، افزود: این رقم نسبت به بیشترین بستری ها در پیک سوم در آبان ماه سال گذشته که یک هزار و ۸۰۰ نفر بود، هشت درصد افزایش یافته است.
دکتر عباسعلی درستی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰۶ بیمار کرونایی در مراکز درمانی بستری شدند که بیشترین رقم در میزان بستری های روزانه در سال جاری است.
وی ادامه داد: در ۲۴ ساعت گذشته ۲۳ نفر بر اثر بیماری کرونا در استان جان خود را از دست دادند این در حالی است که در روزهای نخست فروردین ماه حداکثر یک فوتی داشتیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18233

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.