3
معاون علوم پزشکی تبریز:

نگران کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها هستیم

  • کد خبر : 18187
  • ۰۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷
نگران کمبود اکسیژن در بیمارستان‌ها هستیم
معاون بهداشتی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: در خصوص تامین اکسیژن طبی در بیمارستان‌های آذربایجان‌شرقی نگرانی وجود دارد.

به گزارش تبریزمن، دکتر عباسعلی درستی روز پنجشنبه در یک گفت و گوی خبری افزود: با توجه به اینکه تعداد بستری های کرونا در بیمارستان های استان به بیش از یک هزار و ۶۰۰ نفر رسیده است، به علت مصرف و نیاز زیاد بیماران به اکسیژن، احتمال کمبود آن وجود دارد.
وی هشدار داد که ممکن است بیمارستان ها و مراکز درمانی استان در روزهای آینده در تامین نیاز بیماران کرونایی به اکسیژن دچار مشکل شوند.
درستی در عین حال گفت: به رغم تعداد بالای بستری های کرونایی، هنوز تخت های خالی برای بستری در بیمارستان ها و مراکز درمانی آذربایجان شرقی وجود دارد.
وی اضافه کرد: در روزهای اخیر آمار فوتی های کرونایی در استان بیشتر شده، ضمن اینکه روند ابتلا به به کووید ۱۹ همچنان سیر صعودی دارد.
وی ابراز امیدواری کرد مردم با رعایت فراگیر و دقیق  پروتکل های بهداشتی از قبیل فاصه گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک، پرهیز از حضور در تجمعات و دورهمی های خانوادگی به هر شکل و عنوان به کنترل بیماری کووید ۱۹ در آذربایجان شرقی کمک کنند.
در زمان حاضر بیش از ۳۰۰ نفر از بیماران کرونایی بدحال در آذربایجان شرقی زیر دستگاه تنفس مکانیکی هستند.
همچنین آمار روزانه فوتی های کرونایی در استان از یکی دو نفر در اوایل سال جاری، به بیش از ۲۰ نفر در روزهای اخیر افزایش یافته که نگران کننده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18187

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.