12

سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی: ادارات دولتی مانع تضییع حقوق بیت المال شوند

  • کد خبر : 18294
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۶
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری آذربایجان شرقی: ادارات دولتی مانع تضییع حقوق بیت المال شوند
سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان آذربایجان شرقی گفت: ادارات دولتی در عین تلاش برای افزایش بهره وری کشاورزی و رفع موانع تولید خصوصاً برای کشاورزان، مانع تضییع حقوق بیت المال شوند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، احمد موقری در نشست بررسی مشکلات اراضی روستای گله بان شهرستان تبریز بر این نکته تأکید کرد که ادارات دولتی ضمن تلاش برای اجرایی شدن شعار سال جمهوری اسلامی در تلاش برای مانع زدایی از تولید، بایستی مانع تضییع حقوق بیت المال شوند.
در ابتدای جلسه مهردادی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گزارشی از وضعیت اراضی منطقه ارایه داد و گفت: بیش از ۳۲۵ هکتار از مراتع پلاک ۲۸ اصلی از بخش ۱۵ تبریز موسوم به روستای گله بان برابر قرارداد در قالب طرح مرتع داری با هدف تولید علوفه فی ما بین اهالی و بهره برداران روسای گله بان و سرجنگلداری کل وقت استان به مدت سی سال به بهره برداران واگذار شده است، تخلفاتی شامل ساخت و سازهای غیر مجاز، تغییر کاربری و حفرچاه در اراضی مذکور طی سنوات گذشته به وقوع بپیوندد.
در ادامه فتحی مدیرکل جهاد کشاورزی استان نیز نظرات و دیدگاه های خود را در ارتباط با موضوع بیان و بر این نکته تأکید کرد که تلاش این مجموعه بر مبنای تمدید قرارداد با متصرفین و بهره برداران فعلی برابر ضوابط اداره کل منابع طبیعی است. لکن نسبت به برخورد قانونی با متخلفین نیز در حال اقدام است.
در نهایت پس از بحث و تبادل نظر مقرر شد اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری با همکاری جهاد کشاورزی استان اقدامات لازم جهت فراهم نمودن مقدمات عقد قرارداد اجاره یا رفع تصرف با بهره برداران انجام دهد.
همچنین مقرر شد در مورد افرادی که اقدام به تغییر کاربری و یا ایجاد ساخت و ساز در اراضی مذکور نموده اند برابر مقررات برخورد قانونی انجام و در صورت نیاز نسبت به تشکیل پرونده قضایی اقدام شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18294

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.