7
مدیرعامل کشتارگاه آراز مرغ:

قاچاق تخم‌مرغ نطفه‌دار عامل افزایش قیمت جوجه یک روزه در بازار/ ۲۵ درصد ظرفیت تولید مرغداری‌های استان مرغ به بازار عرضه می‌شود

  • کد خبر : 18267
  • ۰۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۳
قاچاق تخم‌مرغ نطفه‌دار عامل افزایش قیمت جوجه یک روزه در بازار/ ۲۵ درصد ظرفیت تولید مرغداری‌های استان مرغ به بازار عرضه می‌شود
مدیرعامل کشتارگاه آراز مرغ تبریز، یکی از دلایل گرانی جوجه یک روزه را، قاچاق تخم‌مرغ نطفه‌دار از طریق مرزها به خارج از کشور دانست و گفت: کمبود نهاد‌ه‌های دامی و افزایش قیمت و کاهش قیمت مرغ در سال گذشته یکی از دلایل معدوم سازی جوجه های یک روزه در کشور بود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، نادر فرخی از تخصیص ارز یارانه‌ای ۴۲۰۰ تومانی برای تامین خوراک طیور در مرغداری‌های دارای مجوز در کشور خبر داد و افزود: در مرغداری ۱۶ هزار قطعه‌ای آراز مرغ، در هر دوره ۴۵ روز، پس از کشتار نزدیک به ۳۰ الی ۴۰ تن گوشت مرغ به بازار عرضه می شود، که در هر دوره ۸۰ تن خوراک طیور متشکل از سویا، ذرت و… مصرف می‌شود، که سویا در بازار آزاد به قیمت بالای ۷ هزار تومان به مرغدارها عرضه می‌شود.
وی با بیان اینکه قیمت مصوب جوجه یک روزه ۵۵۰۰ تومان است، ولی به دلیل قاچاق در بازار بیش از ۷ هزار تومان به مرغداری‌ها عرضه می‌شود، افزود: متاسفانه دلار ۴۲۰۰ تومانی در کشور رانت ایجاد نموده و در حال حاضر بجز دو استان شمالی کشور که قطب تولید طیور است، با مشکل کمبود تولید و توزیع مرغ در کشور مواجه هستیم.


مدیرعامل کشتارگاه آراز مرغ، مصرف روزانه مرغ استان را ۲۵۰ تن و سرانه مصرف روزانه تبریز را ۵۰ تن بیان کرد و گفت: در حال حاضر بدلیل کمبود تولید، در این چهار ماه، ۲۵% ظرفیت مرغداری‌ها، مرغ به بازار عرضه می‌شود، که هم اکنون در هر کیلو ۶ هزار تومان سود عاید مرغداری‌ها می‌شود.
نادر فرخی با بیان اینکه از سال ۷۱ در عرصه پرورش طیور فعالیت شده و از سال ۸۳ با خرید کشتارگاه آراز مرغ، که یک شرکت ورشکسته بود بصورت حرفه ای وارد این عرصه شده است، افزود: در این کشتارگاه بصورت مستقیم ۳۰۰ نفر و غیرمستقیم یکهزار نفر فعالیت دارد، که روزانه ۲۵% کشتار مرغ استان در این مرکز انجام می‌گیرد.
همچنین در تداوم خدمت‌رسانی به آحاد جامعه، مرغ‌های سایر مرغداری‌ها نیز خریداری و در شش شعبه اختصاصی آراز مرغ در مناطق مختلف شهری به عموم شهروندان عرضه می‌شود.
وی از هزینه‌کرد بیش از ۵ میلیارد تومان برای تجهیز و دایر نمودن مراکز عرضه آراز مرغ خبر داد و گفت: کشتارگاه آراز مرغ در زمینی به متراژ ۱/۵ هکتار و در زیربنای ۴ هزار مترمربع احداث شده است، که مجهز به دستگاه‌های مدرن کشتارگاهی و بوگیر است.
وی افزود: در حال حاضر گوشت مرغ به قیمت ۱۸ هزار و ۵۰۰ تومان به مراکز فروشگاهی عرضه می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18267

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.