13
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی :

اهانت به شاعر پرآوازه آذربایجان پیگیری می‌شود

  • کد خبر : 18387
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸
اهانت به شاعر پرآوازه آذربایجان پیگیری می‌شود
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در خصوص انتشار فیلم توهین آمیز به شاعر نامی آذربایجان ملا محمد فضولی در فضای مجازی و شبکه ۴ سیما گفت: این موضوع در دست پیگیری است.

به گزارش تبریزمن، سید قاسم ناظمی روز شنبه  اظهار کرد: در همان لحظات اولیه که از پخش چنین برنامه ای در فضای مجازی مطلع شدم، با آقای معینی‌پور مدیر شبکه ۴ سیما تلفنی صحبت کرده و مراتب اعتراض خود و جامعه فرهنگ و هنر آذربایجان را ابلاغ کردم.

وی با اشاره به اینکه پس از پیگیری مدیر شبکه ۴ مشخص شد که این برنامه، از سری برنامه‌های تلویزیونی مدرسه ایران هست که به شکل آموزشی برای دانش‌آموزان از طریق آموزش و پرورش پخش می‌شود و فردی هم که آن اساعه ادب را به محضر ملا محمد فضولی شاعر بزرگ ایران و آذربایجان می‌کند، معرفی شده بخش آموزشی وزرات آموزش و پرورش می باشد.

وی با اشاره به اقدامات وزارتی برای پاسخگویی به چنین اهانت‌هایی برای ممانعت از تکرار چنین اشتباهاتی، گفت: بنده دنبال این هستم که کسانی را که در حوزه آموزش و پرورش در وزارتخانه درگیرند، پیدا کنیم و مراتب اعتراض‌مان را به آنها ابلاغ کنیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی اظهار کرد: ما نباید اجازه دهیم بزرگان‌مان؛ بدون توجه به زبان و قومیت و با در نظر گرفتن این نکته که همه ایرانی‌اند و در چارچوب فرهنگ بزرگ ایران نفس کشیدند و اثر تولید کردند؛ بی‌ادبی و احترامی ببینند.

ناظمی ادامه داد: اگر این فرد از سر جهل چنین توهین‌هایی کرده است که خاطی است و باید با او برخورد کرد البته باید با کسانی هم که چنین فردی را برای آموزش فرزندان این آب و خاک انتخاب کرده‌اند نیز برخورد شود.

وی تاکید کرد: به من قول داده شد که موضوع از طریق صدا و سیما پیگیری شود و مراتب اعتراض صدا و سیما هم به وزارت آموزش پرورش ارسال خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی که خود دستی بر آتش شعر دارد در پایان خطاب به معترضین و دوستانی که به هر نحوی از این اتفاق مکدر شده‌اند، گفت: اعتراض اهالی فرهنگ و هنر در فضای مجازی، اعتراض به حقی است و کسانی که دغدغه فرهنگ ایرانی و فرهنگ آذربایجانی دارند، قابل احترامند ولی به نظر من باید راه ادب را در پیش گرفت.

ناظمی تاکید کرد: همان نقدی که ما به این معلم بی‌سواد داریم، نباید دامن خود ما را بگیرد، باید با  ادب و متانت اعتراض خودمان را اعلام کنیم و به طور قطع مدیران و سیاستگذاران فرهنگی کشور نگران این حوزه‌ها هستند و نمی‌گذارند این بی‌احترامی‌ها ادامه پیدا کند.

انتشار توهین یکی از معلمین آموزش مجازی شبکه چهار صدا و سیما به شاعر بلند آوازه تبریزی ملا محمد فضولی، با واکنش و  اعتراض مجازی فعالان حوزه ادب و فرهنگ کشورمان همراه شده است.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18387

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.