8
۱۴ مورد اطفاء حریق در طول سال ۹۹

تجهیزات اطفائی بازار تبریز باز بینی شد

  • کد خبر : 18339
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
تجهیزات اطفائی بازار تبریز باز بینی شد
همزمان با تعطیلی بازار تبریز، تجهیزات اطفائی بازار توسط سازمان آتش نشانی بازبینی شد

به گزارش تبریزمن به نقل از امور ارتباطات، آتش پاد دکتر علیرضا زبردست مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تبریز صبح امروز با اعلام این خبر گفت: بازار تاریخی تبریز گذشته از بستر سرمایه اقتصادی، خزانه دار فرهنگی و تاریخی شهر تبریز است و در راستای ایمنی بازار، اقدامات اساسی و اصولی برای نگهداشت آن انجام گرفته است.
وی ادامه داد: هسته داخلی بازار تبریز به دلیل داشتن معابر تنگ و باریک امکان ورود خودروهای عملیاتی میسر نیست و همین مساله مشکل اجرای عملیات اطفاء حریق را برای آتش نشانان به بار می آورد.
مدیر عامل سازمان آتش نشانی تبریز مرتفع سازی مشکل عملیات اطفاء حریق بازار تبریز را برقراری سیستم شیرهای هیدرانت عنوان کرد و افزود: شیرهای هیدرانت در سطح بازار تبریز نصب و با بررسی وضعیت خطر پذیری و به تناسب نیاز در محل بازار نصب شده و کار کرد خوبی را در اجرای عملیاتهای اطفاء حریق برجای گذاشته است.
آتش پاد زبردست ادامه داد: آموزش های عمومی ایمنی برای آشنایی اصناف و کسبه بازار تبریز با عنوان آموزش چهره به چهره برگزار شده و هدف اساسی بر این بود که در لحظات اولیه وقوع آتش سوزی افراد حاضر به سرعت اقدام به اطفاء یا کنترل حریق نمایند و این امر با نصب جعبه های حاوی کپسول های آتش نشانی در بازار تبریز میسرشده است.
مدیرعامل سازمان آتش نشانی تبریز با بیان اینکه امیدواریم با رعایت اصول ایمنی شاهد سایه دود و شعله های آتش در بازار تبریز نباشیم، افزود: در راستای حفظ ایمنی بازار تبریز، بازبینی از تجهیزات اطفاء حریق در طول هفته گذشته و جاری انجام گرفت که شیر های هیدرانت از لحاظ آبدهی و فشار مورد نیاز در وضعیت مناسبی قرار داشت.
وی همچنین دیگر اقدام اساسی در راستای حفظ ایمنی بازار تبریز را بهینه سازی فشار آب عملیاتی به هنگام وقوع حریق در بازار عنوان کرد و افزود: با تلاش کارشناسان سازمان آتش نشانی ،تمهیداتی با عنوان ” رله” و استفاده از پمپ های بین مسیر انجام گرفته که همین امیر موجب تنظیم و افزایش میزان فشار آب در بازار تبریز شد و نتیجه همه این اقدامات اساسی در بازار موجب اطفاء حریق ۱۴ مورد آتش سوزی در لحظات اولیه وقوع حادثه توسط آتش نشانان شد.

 

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18339

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.