6
نماینده مجلس:

افتتاح مدول دوم فاضلاب تبریز معطل ۵۰میلیارد تومان اعتبار است

  • کد خبر : 18497
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۷
افتتاح مدول دوم فاضلاب تبریز معطل ۵۰میلیارد تومان اعتبار است
نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی اعلام کرد: افتتاح مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز معطل ۵۰ میلیارد تومان اعتبار است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، علیرضا منادی روز دوشنبه در بازدید از مدول دوم فاضلاب تبریز و در گفت و گوی تلفنی با رییس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: در صورت اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز، مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز تا پایان تیر ماه قابل افتتاح است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح، یکی از مصوبات ستاد احیای دریاچه ارومیه مبنی بر جاری شدن سالانه ۱۲۰ میلیون مترمکعب پساب تصفیه شده فاضلاب تبریز به این پهنه آبی محقق می شود.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجهیزات مورد نیاز مدول دوم فاضلاب تبریز به رغم دشواری های فراوان ناشی از تحریم، توسط شرکت آب و فاضلاب آذربایجان شرقی تهیه شده است، اضافه کرد: با بهره برداری از این طرح یک میلیون نفر از مردم کلان شهر تبریز زیر پوشش شبکه فاضلاب قرار می گیرند.

وی با اشاره به هزینه کرد ۲۰۰ میلیارد تومانی برای احداث مدول دوم فاضلاب تبریز در سال های گذشته، خواستار توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه برای اختصاص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز برای تکمیل و افتتاح آن شد.

محمدباقر نوبخت، رییس سازمان برنامه و وبدجه کشور نیز در این گفت و گوی تلفنی برای پیگیری تخصیص اعتبار مورد نیاز طرح مدول دوم فاضلاب تبریز قول مساعد داد.

به گزارش ایرنا، تاکنون برای اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب تبریز ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شده است که ارزش آن در زمان فعلی بیش از ۶۰۰ میلیارد تومان است.

مدول دوم این تصفیه خانه در زمینی به وسعت ۳۵ هکتار در منطقه قراملک اجرا می شود و در صورت تخصیص ۵۰ میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز، فاز مایع آن تیر ماه امسال به بهره برداری می رسد.

با توجه به اینکه فاز تصفیه خانه فاضلاب تبریز ۶۰۰ هزار نفر را پوشش می دهد، فاز دوم این تصفیه خانه نیز یک میلیون نفر از جمعیت این کلانشهر را پوشش خواهد داد و با بهره برداری از آن شاخص های زیست محیطی آذربایجان شرقی تا ۸۰ درصد ارتقا می یابد.

مدول دوم تصفیه خانه تبریز در کنار مدول اول در شمالغرب این شهر، ایجاد و با بهره برداری از این طرح امکان انتقال ۱۲۰ میلیون متر مکعب فاضلاب تصفیه شده شهر تبریز به دریاچه ارومیه ممکن می شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18497

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.