3
مدیرکل آموزش و پرورش استان؛

دانش‌ آموزان آذربایجان‌شرقی در مرحله نخست المپیادهای علمی خوش درخشیدند

  • کد خبر : 18564
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۱
دانش‌ آموزان آذربایجان‌شرقی در مرحله نخست المپیادهای علمی خوش درخشیدند
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی با اشاره به درخشش دانش‌آموزان استان در مرحله نخست المپیادهای علمی کشور گفت: موفقیت‌های این دوره دانش‌آموزان نسبت به سال گذشته بیش از ۲۷ درصد رشد داشته است.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، جعفر پاشایی روز سه شنبه در گفت و گویی اظهار کرد: در این مرحله ۴۲۲ نفر از دانش آموزان آذربایجان شرقی پذیرفته شده اند که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۳۱ نفر بود، ۲۷.۴۹ درصد رشد داشته است.
وی گفت: از مجموع ۴۲۲ نفر قبولی را ۲۰۱ دانش آموزان دختر معادل ۴۷.۶۳ درصد و ۲۲۱ نفر معادل ۵۲.۳۷ درصد را پسران تشکیل می دهند.
پاشایی با بیان اینکه نسبت قبولین مرحله نخست به ثبت نام کنندگان در سال تحصیلی جاری ۷.۵۹ درصد می باشد، یادآور شد: این نسبت در سال گذشته ۵.۶۸ درصد بود و این مهم، عملکرد استان را در هر دو سال تحصیلی بیش از هدف کمی سند تحول بنیادین نشان می دهد.
وی با اشاره به بررسی نتایج مرحله نخست المپیادهای علمی گفت: سامانه اعتراض برای دانش آموزان شرکت کننده فعال است و در صورت نیاز خانواده ها با ورود به سامانه می توانند اعتراض خود را اعلام کنند.
آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با ۳۹ ناحیه و منطقه دارای حدود ۷۰۰ هزار دانش آموز، ۴۷ هزار کادر فرهنگی و ۸ هزار و ۵۰۰ مدرسه می باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18564

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.