5

هشدار درباره احتمال وقوع سیل و آذرخش در آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 18595
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۹
هشدار  درباره احتمال وقوع سیل و آذرخش در آذربایجان شرقی
مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان‌شرقی نسبت به احتمال وقوع سیل و آذرخش در مناطق مختلف استان هشدار داد و از مردم و سازمان های مسوول خواست برای جلوگیری از هر گونه خسارت جانی و مالی، هشدارها را جدی بگیرند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن ،محمدباقر هنربر روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به فعالیت سامانه بارشی شدید از امروز و ادامه آن تا عصر فردا از مردم عزیز درخواست می شود ضمن اجتناب از اتراق در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها، سازه های سبک و تابلوهای تبلیغاتی موجود در سطح شهر و روستاها را محکم کنند.

وی، رعایت نکات ایمنی در گذر از مناطق در معرض خطر و کوهستانی، ممانعت از اسکان، اتراق و توقف در بستر، حاشیه و حریم رودخانه ها و مسیل ها و احتیاط در حین عبور از کنار ساختمان های نیمه کاره و خودداری از صعود به ارتفاعات و فعالیت های کوهنوردی را از دیگر ضرورت های مواجهه با سامانه بارشی جدید در آذربایجان شرقی دانست.

هنر همچنین از کشاورزان و باغداران و نیز دامداران آذربایجان شرقی درخواست کرد برای جلوگیری از هر گونه اتفاق ناگوار ناشی از رگبار باران، رعد و برق و بارش تگرگ، توصیه های کارشناسان جهاد کشاورزی را جدید بگیرند.

هنربر در ادامه، هر گونه همکاری مردم با نیروهای امدادی، راهداری ها، پلیس راهور و پلیس راه را در شرایط جوی نامساعد ضروری دانست.

وی، رگبار باران و رعد و برق را از دیگر تبعات ورود سامانه بارشی جدید به آذربایجان شرقی دانست.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری آذربایجان شرقی همچنین آبگررفتگی معابر عمومی، احتمالی سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها، شکستن درختان و سقوط اجسام از ساختمان های نیمه کاره را از دیگر مخاطرات ورود سامانه بارشی جدید به استان برشمرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18595

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.