6
امام جمعه تبریز:

مجلس برای رفع موانع تولید نقش آفرینی کند

  • کد خبر : 18568
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۴
مجلس برای رفع موانع تولید نقش آفرینی کند
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام جمعه تبریز گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای رفع موانع تولید و کمک به رونق تولید داخلی نقش آفرینی کنند.

به گزارش تبریزمن، حجت الاسلام محمدعلی آل هاشم روز سه شنبه در نشست مسوولان اقتصادی و قضایی آذربایجان شرقی،  ضمن تاکید بر لزوم لغو مصوبه الزام پرداخت مالیات بر ارزش افزوده در مناطق آزاد، افزود: در این زمینه نمایندگان استان در مجلس می توانند همت کرده و نقش موثری ایفا کنند.

وی اظهار کرد: برای حذف اخذ مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد دو راهکار وجود دارد،  نخست اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی به قانون مصوب اصلاحیه بزنند و دوم اینکه روسای سه قوه با تصویب طرحی، مصوبه مجلس را ملغی کنند.

آل هاشم ادامه داد: از اصلی‌ترین مزایای سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد تجاری – صنعتی و ویژه اقتصادی بهره‌مندی از معافیت‌های مالیاتی است و اخذ مالیات بر ارزش افزوده در این مناطق تعارض قانونی دارد که باید در سریع ترین زمان ممکن نسبت به حذف آن اقدام شود.

وی گفت: تحمیل اخذ مالیات بر ارزش افزوده از فعالان اقتصادی، رغبت سرمایه گذاری را در مناطق آزاد کشور کاهش می دهد و زمینه ساز فرار سرمایه‌ها از مناطق آزاد خواهد شد.

به گزارش ایرنا،  در این نشست مسوولان اقتصادی و قضایی استان با بیان اینکه برای رفع مشکلات سرمایه گذاری همتی همگانی لازم است، یادآور شدند: با توجه به ماده ۱۳ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد، همه اشخاص حقیقی و حقوقی که در منطقه به انواع فعالیت اقتصادی اشتغال دارند، نسبت به هر نوع فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد از تاریخ بهره‌برداری مندرج در مجوز به مدت ۲۰ سال از پرداخت مالیات بر درآمد و دارایی موضوع قانون مالیات‌های مستقیم معاف هستند.

همچنین تعدادی از سرمایه گذاران منطقه آزاد تجاری – صنعتی ارس هم با اشاره به اینکه معافیت مالیات بر ارزش افزوده یکی از مشوق‌های سرمایه‌گذاری و تولید در مناطق آزاد به شمار می‌رود، افزودند: حذف بدون پیش بینی و ناگهانی این معافیت، فعالان اقتصادی مناطق آزاد تجاری ـ صنعتی را وارد فرآیندهای جدیدی می‌کند که مغایر با سیاست تسهیل فرایندهای کسب و کار در مناطق خواهد بود.

آنها اضافه کردند: این شرایط تولیدکنندگان را به سمت تامین مواد اولیه مورد نیاز خود از خارج از کشور می‌کند که این نیز این برخلاف سیاست‌های حمایتی از صادرات و ممانعت از واردات کالای خارجی به کشور است ضمن آنکه هزینه تولید را افزایش داده و ایجاد رغبت برای حضور در منطقه برای سرمایه‌گذاری به مراتب کمتر می کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18568

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.