15

مردم گونوو معدن کاران را دیپورت کردند/ لزوم پیشگیری از تکرار تجربه تلخ معدن طلای اندریان

  • کد خبر : 18583
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۸
مردم گونوو معدن کاران را دیپورت کردند/ لزوم پیشگیری از تکرار تجربه تلخ معدن طلای اندریان
روستائیان و جمعی از مردم محلی روستای گونوو (کوهناب) مرند در پی نگرانی از خسارت‌های زیست محیطی فعالیت معدن کاران، با حضور در مسیر معدن آدینه زنوز مانع از انتقال تجهیزات اکتشاف و بهره‌برداری این معدن شدند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، به دنبال ابراز نگرانی های متعدد از فعالیت معدن آدینه زنوز در شهرستان مرند، روز گذشته شرکت بهره‌بردار این معدن قصد انتقال تجهیرات اکتشاف و بهره‌برداری به این معدن را داشت که با مخالفت مردم محلی روبرو شد.

مردم محلی با حضور در مسیر انتقال تجهیزات این معدن، با ابراز نگرانی شدید از تبعات زیست‌محیطی خطرناک فعالیت این معدن، مانع از انتقال این تجهیزات و فعالیت معدن‌کاران شدند. نیروی انتظامی نیز با استقرار در محل به حفظ نظم و امنیت حضور مردم پرداخت.
هنوز مسئولان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی و دیگر دستگاه‌های مسئول واکنشی به این موضوع نداشته اند. پیش از این مردم محلی بارها با نگارش نامه‌های مختلف به مسئولان امر، مخالفت خود را با فعالیت معدن‌کاران در این منطقه ابراز داشته‌اند. فعالیت مخرب معدن طلای اندریان در ورزقان تجربه تلخی از معدن‌کاری و استخراج طلا در آذربایجان شرقی رقم زده است.
معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی اسفندماه گذشته در مورد این معدن به خبرگزاری ایرنا گفته بود: مجوز اکتشاف این سازمان برای بهره‌برداری از منابع معدنی پلی متال شهر زنوز در حین بهره‌برداری صادر شده و مجوز هیچگونه فعالیت معدنی در خصوص استخراج مواد فلزی در این منطقه صادر نشده است.
مهرانگیز رحمانی اظهار داشته بود: معدن طلای آدینه با نام دیگری در سیستم کاداستر ثبت شده و در حال حاضر مراحل اکتشافی خود را در زمینه مواد فلزی طی می‌کند؛ بر این اساس طرح هرگونه موضوع در ارتباط با مضرات زیست‌محیطی این معدن، پیش‌داوری است.
وی ادامه داده بود: تمام فعالیت‌های مرتبط با معدن زنوز در مرحله اکتشاف همانند دیگر معادن، براساس ماده ۲۴ قانون معادن از سازمان‌های ذیربط استعلام و با نظارت سازمان‌های مذکور و سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌شرقی رصد می‌شود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18583

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.