6
سعید محمد در دیدار مجازی با فعالین اجتماعی اقتصادی آذربایجان‌شرقی:

نباید به قومیت‌ها نگاه امنیتی داشت/ معادن آذربایجان باید موجب رفاه و توسعه منطقه شود

  • کد خبر : 18561
  • ۰۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
نباید به قومیت‌ها نگاه امنیتی داشت/ معادن آذربایجان باید موجب رفاه و توسعه منطقه شود
نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری 1400 با انتقاد از نگاه امنیتی حاکم بر قومیت‌ها، آن را در تضاد با تجلی ظرفیت‌ها می‌داند.

به گزارش تبریزمن،«سعید محمد» در دیدار مجازی با جمعی از فعالین اجتماعی و اقتصادی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه آذربایجان در دوره صفویه به ایران هویت ملی بخشید و تبریز نیز به تشیع در ایران هویت داد، اظهار داشت: مردم ایران مشروطه را مدیون آذربایجان هستند و در زمان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و همه وقایع مهم دیگر آذربایجانی‌ها خوش درخشیده‌اند اما جایگاهی که این استان در بین سایر استان‌ها دارد به هیچ‌وجه در شأن مردم آذربایجان‌شرقی نیست.

نگاه امنیتی به قومیت‌ها مشکل‌ساز شده است/ حکومت باید ترک‌زبانان را همراهی کند

وی ادامه داد: تنوع قومیتی در ایران مهم است اما متاسفانه نگاه امنیتی به قومیت مشکل‌ساز شده است و بجای اینکه از این فرصت بسیار خوب استفاده شود، نگاه امنیتی آن را تبدیل به تهدید کرده و دشمن نیز همواره دنبال ایجاد اختلافات قومی بوده است. الحمدالله عزیزان ترک‌زبان ما در کل کشور فرصت تنوع قومیتی را ایجاد کرده‌اند و قطعا حکومت باید همراهی کند تا این ظرفیت تجلی یابد.‌

تبریز را هاب اقتصادی اوراسیا و قفقاز می‌کنیم/ معادن آذربایجان باید موجب رفاه و توسعه منطقه شود

فرمانده سابق قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با اشاره به اینکه می‌تواند در آذربایجان‌شرقی به‌سبب ارتباط با کشورهای همسایه دیپلماسی اقتصادی و فرهنگی شکل یابد و تبریز به هاب اقتصادی اوراسیا و قفقاز تبدیل گردد، تصریح کرد: ظرفیت ترانزیت حمل و نقل در آذربایجان‌شرقی بالاست. ایران چهارراه ترانزیتی است اما نقش راه ابریشم کمرنگ شده که باید احیاء گردد و آن با توسعه خطوط ریلی و آزادراه تبریز-بازرگان مهیا می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این‌ها ظرفیت معدنی خوبی را در این استان شاهدیم. به دلیل رویکرد یک‌جانبه هیچ‌گاه زنجیره ارزش در معدن مس سونگون برقرار نشد و امیدواریم در دولت آینده فازهای ذوب و پالایش را آنجا و خود سونگون برقرار کنیم. معادن آذربایجان باید موجب افزایش رفاه مردم و توسعه منطقه شود.‌

سود عده‌ای در عدم اجرای پروژه نفلین سینیت سراب است/ مشکل آب دریاچه ارومیه را برای همیشه حل کردیم

محمد خاطرنشان ساخت: ما کلنگ پروژه نفلین سینیت سراب را زدیم و اجرای آن را از دولت پیگیر شدیم اما متاسفانه دست‌های پنهان که اکثریت از واردکنندگان پودر آلومینیوم هستند اجازه ندادند پروژه اجرا گردد و انشاءالله در دولت آینده اجرا خواهد شد.

وی به مشکلات حوزه زیست‌محیطی آذربایجان‌شرقی اشاره و نابودی جنگل‌های ارسباران و آلایندگی‌ها را از جمله‌ی آن‌ها برشمرد و گفت: در دوران مسئولیتم در قرارگاه خاتم پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه را اجرا کردیم که حال از اتمام آن ۶۰۰ متر باقی‌مانده و با تکمیل پروژه مشکل دریاچه ارومیه یک‌بار برای همیشه مرتفع خواهد شد. انشاءالله که بتوانیم آذربایجان‌شرقی را به جایگاه اصلی‌اش بازگردانیم.

مشکل کشور مدیریت است/ برنامه‌هایم را با فرض عدم رفع تحریم‌ها بسته‌ام

نامزد انتخابات ریاست‌جمهوری ۱۴۰۰ با تاکید بر اینکه به کمک دوستان و جوانان در فاصله زمانی کوتاهی جریان مطالبه‌گر ایجاد شده است، اذعان کرد: وضعیت کشور مناسب نیست و عمده مشکل هم مدیریت است. با تکیه بر دانش و ظرفیت جوانان این مشکلات حل‌شدنی است و فقط نیازمند تفکر انقلابی و جهادی و اسلامی مغایر با تفکرات لیبرال حاکم بر کشوریم.

وی تاکید داشت: تمام برنامه‌هایمان را با فرض ادامه تحریم‌ها بسته‌ایم هرچند اگر یک‌ روز هم زودتر تحریم‌ها رفع شوند به‌نفع ما و مردم است. امیدواریم در دوره‌ی ۴ ساله کشور را به وضعیت مقبولی برسانیم.

به جوانان شغل و مسکن بدهیم مشکل ازدواج هم حل می‌شود/ تبعیض بین کاندیداها نسبت به بنده شدیدتر است

سعید محمد با بیان اینکه مشکلات کشور درهم تنیده است و مسایل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی روی یکدیگر تاثیر می‌گذارد، یادآور شد: در حوزه فرهنگی توجه ویژه‌ای به بنیان خانواده و جایگاه زن و مادر داریم و معتقدیم با اشتغال‌زایی و حل مشکل مسکن نه‌‌تنها معضل حاشیه‌نشینی مرتفع می‌گردد بلکه بحث ازدواج و فرزندآوری نیز حل می‌شود. در بحث اشتغال، مسکن، اعتیاد، سلامت و بهداشت، عدالت اجتماعی و عدالت آموزشی برنامه‌ریزی‌های خوبی کرده‌ایم.‌

وی در پایان صحبت‌های خود ابراز داشت: بنده خیلی علاقمند بودم حضورا خدمت مردم آذربایجان‌شرقی برسم و اولین برنامه‌ی سفرم به این استان بود اما متاسفانه یک‌سری مشکلات و تبعیض بین کاندیداها وجود دارد که نسبت به بنده شدیدتر است. بنده بابت عدم امکان سفر عذرخواهی می‌کنم و راه که باز شد اولین سفر استانی‌ام به آذربایجان‌شرقی خواهد بود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18561

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.