5
شهردار منطقه ۴ تبریز عنوان کرد:

اجرای ۴۰ پروژه کارساز با ارزشی بالغ بر ۳۹۰۰ میلیارد ریال

  • کد خبر : 18688
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۶
اجرای ۴۰ پروژه کارساز با ارزشی بالغ بر ۳۹۰۰ میلیارد ریال
شهردار منطقه4 تبریز با اشاره به اینکه در 40 ماه گذشته، گام‌های طلایی در آبادانی و پیشرفت محدوده این مطنقه برداشته شده است، افزود: اجرای 40 پروژه ارزشمند با ارزش سرمایه‌گذاری 3900 میلیارد ریال، نقش تاثیرگذار در بهبود سیمای عمرانی و اجتماعی داشته ‌است.
به گزارش آژانس خبری تبریزمن، اکبر امجدی، با بیان این مطلب، اظهار کرد: پروژه‌های این منطقه در سال‌های اخیر، با پشتوانه نیازسنجی‌های مردمی و مطالعات کارشناسی، تدوین شده و به رغم شرایط اقتصادی حاکم بر شهر و کشور و محدودیت‌های بیماری کرونا، به نتیجه رسیده ‌است.
وی با بیان اینکه منطقه۴ نقش پیشتاز در طرح‌های مسیرگشایی دارد، تصریح کرد: علی‌رغم شرایط اقتصادی حاکم، در سال‌های اخیر، ۴ رشته مسیرگشایی در منطقه اجرا شده که ارزش اجرایی آن‌ها، با در نظر داشتن هزینه‌های سنگین تملک و چند برابر شدن هزینه‌های اجرا و قیمت مصالح عمرانی، بیشتر نمود دارد.
شهردار منطقه۴ تبریز تصریح کرد: مسیرگشایی‌های حجتی به جایکنار، فیضیه غربی به نظام پزشکی، فاز دوم شهید خلیلی و  فاز دوم شهید میلانی، چهار طرح مسیرگشایی مطنقه۴ است که در سال‌های آتی، نقش عمرانی و اجتماعی خود را در عرصه‌ای فراتر از حوزه منطقه۴ نشان خواهند داد.
امجدی با بیان اینکه در سال‌های اخیر، همت کارسازی برای توسعه فضای سبز و مفرح به کار رفته است، گفت: پارک‌های محله‌ای سردار ملی، حکیم نباتی، کاج، سپیدار، ورزش، صنوبر، رز و ساحلی آجی‌چای، هشت پارک محله‌ای هستند که در این راستا، تملک، طراحی و تقدیم شهروندان شده‌اند.
وی از اقدامات این مطنقه در بهبود وضعیت زیست‌محیطی خبر داد و گفت: سامان‌دهی بستر آجی‌چای، احداث کانال‌های ستارخان، اطلس، شمس تبریزی، فاز یک خیابان شریعتی و میدان آذربایجان، طرح‌هایی هستند که در راستای ارتقای بهداشت و شرایط زیستی منطقه، محقق شده ‌است.
شهردار منطقه۴ تبریز با بیان اینکه تقویت شاخص‌های ایمنی، دغدغه مهم ما در سال‌های اخیر بوده است، گفت: ایستگاه آتش نشانی شهیدان ذاکر به همین منظور، احداث شده تا با توجه به بافت فرسوده منطقه، در صورت لزوم، نقش‌آفرین باشد.
وی ادامه داد: احداث سه دهنه پل عابر پیاده در بلوار نظام پزشکی، از مطالبات شهروندان بوده که در کمترین زمان، به نتیجه رسیده ‌است.
امجدی با اشاره به ساماندهی دستفروشان گجیل گفت: این طرح عمرانی و اجتماعی، در فضایی به وسعت یک هزار متر مربع، علاوه‌بر بهبود فضای کسب‌وکار دستفروشان عزیز، بسیاری از معضلات اجتماعی محدوده گجیل و باغ گلستان را مرتفع کرده ‌است.
وی مرمت و احیای پل تاریخی آجی چای، احیای جداره‌های تاریخی مغازه‌های سنگی، بازسازی مقبره آیت الله انگجی و کف‌سازی بازارچه سنتی گجیل را از اقدامات این منطقه در بها دادن به مباحث فرهنگی و هویتی منطقه خواند.
شهردار منطقه۴ تبریز با بیان اینکه در کنار طرح‌های کلان، کیفی‌سازی اقدامات خدماتی را در دستور کار قرار داده‌ایم، گفت:  احداث ۸ باب سرویس بهداشتی، از جمله این موارد است که طبق نیازسنجی از شهروندان و در راستای تسهیل و آسایش عمومی اجرا شده‌ است.
امجدی  اظهار کرد: در سال‌های اخیر، بیش از ۷۷ هزار تن آسفالت در معابر اصلی و فرعی منطقه توزیع شده است که نتایج آن در خدمت شاخص‌های ترافیکی شهر و رضایت عمومی شهروندان است.
وی ادامه داد: با توجه به فرسودگی بسیاری از معابر منطقه، در چهار سال گذشته، بیش از ۱۷۲۰۰ مترمربع کف‌سازی در پیاده‌رو‌های منطقه اجرا شده ‌است.
لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18688

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.