7
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز:

اگر مدیریت نکنیم در ایام گرم سال با خاموشی مواجه می‌شویم

  • کد خبر : 18710
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۱
اگر مدیریت نکنیم در ایام گرم سال با خاموشی مواجه می‌شویم
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز با بیان این‌که روند فعلی باعث ایجاد بار تحمیلی به میزان 2000 مگاوات بر شبکه شده است، گفت: در مواجهه با این عدم توازن میان تولید و مصرف انرژی برق، اگر مدیریت مصرف به‌ درستی انجام نشود با خاموشی‌ در ایام گرم سال مواجه خواهیم شد.

 

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، عادل کاظمی گفت: به‌زودی وارد پیک بار تابستان ۱۴۰۰ خواهیم شد. امسال بیش از سالیان پیشین، با عدم توازن بین تولید و مصرف انرژی برق مواجهه هستیم.

وی در تشریح علل این عدم توازن، تصریح کرد: کاهش ۳۵ درصدی نزولات آسمانی، کاهش قابل توجه ظرفیت بهره‌برداری از نیروگاه‌های برقابی و از طرفی افزایش اشتراک پذیری طی سال گذشته، موجب شده ۱۰ هزار مگاوات به مشترکان جدید صنعت برق افزوده شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز برای اجتناب از خاموشی‌ها و گذر کم‌عارضه از پیک بار تابستان، توصیه‌هایی کرد و گفت: مشترکان صنعتی و مالکان صنایع طی ماه‌های خرداد تا شهریور، در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸ مصارف خود را به حداقل رسانده یا به طور کامل مصرف انرژی خود را به خارج از این بازه‌ی زمانی منتقل کنند. همچنین کشاورزان عزیز نیز از آبیاری با پمپاژ طی ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸ اجتناب کرده و حدالامکان از به روی آوردن دستگاه‌های پمپاژ از ساعت ۹ تا ۲۲ خودداری کنند تا از مشوق‌ها نیز برخوردار شوند.

وی به مشترکان بخش اداری نیز توصیه کرد طی ساعت‌های ۱۱ تا ۱۳ مولدهای اضطراری خود را به مدار آورده و سعی کنند از شبکه‌ی برق سراسری کم‌ترین استفاده را کنند.

کاظمی با اشاره به این‌که ۲۰ درصد مشترکان خانگی را مشترکان پرمصرف تشکیل ‌می‌دهند، یادآور شد: ما از این مشترکان درخواست داریم تا حد امکان مصرف خود را مدیریت کرده و به حد مشترکان خوش‌مصرف و کم‌مصرف برسانند تا تابستان ۱۴۰۰ را با کوچک‌ترین عارضه سپری کنیم و دچار مشکل نشویم.

وی بیان کرد: مصرف برق در کشور نسبت به سال گذشته، در بخش صنایع بزرگ با افزایش ۲۹ درصدی، در بخش صنایع کوچک با افزایش ۱۷ درصدی و در مجموع کل مصارف شبکه با افزایش ۱۹ درصدی مواجه است که نرخ قابل توجهی است.

وی تاکید کرد: برای اینکه از خاموشی‌های ناخواسته اجتناب کنیم نیاز است تمامی مشترکان همکاری لازم را در مصرف بهینه و مدیریت مصرف داشته باشند تا ۴ ماه آتی را با توفیق سپری کنیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز برای اجتناب از خاموشی‌ها و گذر کم‌عارضه از پیک بار تابستان، توصیه‌ کرد تا مشترکان صنعتی و کشاورزی در ساعت‌های ۱۲ تا ۱۸ و ادارات و سازمان‌ها طی ساعت‌های ۱۱ تا ۱۳ مصارف خود را به حداقل رسانده و مشترکان پرمصرف خانگی نیز با مدیریت مصرف خود را سطح مشترکان خوش‌مصرف برسانند.

وی در پایان با اشاره به آمار مشترکان خاطرنشان کرد: تقریبا ۳۰ میلیون مشترک در سطح کشور و یک میلیون و ۴۰ هزار مشترک در سطح حوزه‌ی فعالیت شرکت توزیع نیروی برق تبریز که شامل شهرستان‌های تبریز، اسکو و آذرشهر و بخشی از شهرستان بستان‌آباد می‌شود از نعمت برق برخوردارند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18710

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.