17
مدیر هنرستان غیردولتی نوفکران جوان مطرح کرد؛

نگرش غلط خانواده‌ها؛ مانع اصلی توسعه هنرستان‌ها/ جذب ۷۰ درصد کارآموزان هنرستان به بازار کار

  • کد خبر : 18738
  • ۰۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۸
نگرش غلط خانواده‌ها؛ مانع اصلی توسعه هنرستان‌ها/ جذب ۷۰ درصد کارآموزان هنرستان به بازار کار
مدیر هنرستان نوفکران جوان تبریز، از جذب همزمان ۷۰ درصد دانش‌آموزان و کارآموزان این هنرستان غیردولتی به بازار کار خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، مهدی شیردل که به مناسبت هشتمین سالگرد افتتاح هنرستان نوفکران جوان در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، از بیکاری به عنوان عامل اصلی فساد در جامعه نام‌برد و اظهار داشت: عامل اصلی بیکاری هم نبود مهارت است چرا که فرد دارای مهارت، بیکار نمی‌ماند و هنرستان‌ها یکی از مهم‌ترین مراکز مهارت‌آموزی محسوب می‌شوند.
وی یکی از موانع رشد و توسعه هنرستان‌های کاردانش و فنی حرفه‌ای را، نگرش غلط خانواده‌ها به این رشته‌ها دانست و گفت: حرکت به سمت رشته‌های خوداشتغالی، تنها راه ایجاد اشتغال و رفع مشکل بیکاری در جامعه است.
مدیر هنرستان غیردولتی نوفکران جوان با بیان اینکه این هنرستان فعالیت خود را از سال ۹۲ با دو رشته نقشه‌کشی و برق ساختمان آغاز کرده، افزود: هنرستان نوفکران جوان، هم اکنون در ۵ رشته کاربردی کارآموز می‌پذیرد که طلا و جواهرسازی، تعمیر موبایل و تعمیر و نصب آسانسور از آن جمله است.
وی، شمار فارغ‌التحصیلان هنرستان غیردولتی نوفکران جوان در ۸ سال گذشته را بیش از دو هزار نفر اعلام کرد و افزود: در حال حاضر ۱۸۰ دانش‌اموز در شیفت روزانه و ۲۶۰ نفر در شیف شبانه هنرستان در سه مقطع دهم، یازدهم و دوازدهم تحصیل می‌کنند.
شیردل، با اشاره به اینکه بیشتر کارآموزان هنرستان نوفکران جوان همزمان با تحصیل، جذب بازار کار می‌شوند، گفت: بیش از ۷۰ درصد آموزش‌ها در این هنرستان در قالب آموزش‌های عملی ارایه می‌شود و این امر باعث شده تا دانش‌آموزان مهارت‌های لازم برای جذب در رشته خود را به دست آورند.
وی رشته تعمیر آسانسور را به جهت متمرکز بودن تبریز، یکی از ضروری‌ترین رشته‌ها در این شهر اعلام کرد و افزود: هنرستان نوفکران جوان کسب رتبه چهارم کشوری در تعمیر موبایل و رشته سوم کشوری در رشته طلا و جواهرسازی را در کارنامه خود دارد.
شیردل در خاتمه سخنانش از اخذ مجوز هنرستان دخترانه توسط این مجموعه خبر داد و گفت: همچنین در نظر داریم برای سال تحصیلی آینده رشته تعمیر تجهیزات پزشکی را به رشته‌های موجود هنرستان نوفکران جوان بیفزاییم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18738

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.