12

ویترین‌های موزه دفاع مقدس تبریز نصب شد

  • کد خبر : 18823
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۶
ویترین‌های موزه دفاع مقدس تبریز نصب شد
مدیر کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی آذربایجان‌شرقی از اتمام طراحی و نصب ویترین‌های موزه دفاع مقدس تبریز از سوی این مجموعه خبر داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، احمد حمزه زاده روز شنبه در بازدید از این موزه، با اشاره به اینکه موزه دفاع مقدس تبریز به همت بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در راستای مستندسازی و معرفی بیش از پیش رزمندگان همیشه جاوید استان و آثار بجا مانده آن‌ها در حال آماده‌سازی است، افزود: میراث فرهنگی استان نیز به دنبال اهداف و وظیفه ذاتی خود طراحی ویترین‌سازی این موزه ارزشمند را بر عهده گرفته است.

وی اظهار داشت: در این راستا تعداد ۳۳ ویترین استاندارد در این موزه طراحی و نصب شده است که با توجه به ویژگی منحصر به‌ فرد موزه دفاع مقدس تبریز و نگهداری از آثار مربوطه، ۱۳ ویترین دیواری کف تا سقف و ۲۰ ویترین پورتال ایستاده اتوماتیک دارای سیستم تهویه هوا طراحی و در محل این موزه نصب شد.

حمزه زاده از اقدامات بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی در راستای گردآوری، مستندسازی و برپایی موزه ارزشمند دفاع مقدس با هدف آشناسازی فرهنگی جامعه با دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا، باغ موزه دفاع مقدس تبریز بر اساس الگوی معماری اسلامی به صورت ساختمان هشت ضلعی در چهار طبقه ساخته است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا محول شد.

این مجموعه در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار طراحی شده است که ساختمان اصلی آن زیربنایی به وسعت ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18823

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.