5

۴۵ هزار نفر در آذربایجان شرقی مقابل کرونا واکسینه شدند

  • کد خبر : 18806
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
۴۵ هزار نفر در آذربایجان شرقی مقابل کرونا واکسینه شدند
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز گفت: تا به امروز حدود ۴۵ هزار نفر در آذربایجان‌شرقی علیه کرونا واکسینه شدند.

به گزارش تبریزمن، دکتر محمدحسین صومی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان اینکه واکسیناسیون عیله کرونا در استان ادامه دارد از وجود ۷۰ هزار نفر جمعیت سالمند بالای ۸۰ سال در استان خبرداد و افزود: همه سالمندان از دورترین روستاها تا کنج خانه‌ها علیه کرونا واکسینه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه واکسیناسیون در تمامی شهرستان های استان در حال انجام است،  افزود: روزانه در حدود ۳ هزار نفر جمعیت سالمند بالای ۸۰ سال در استان به مراکز تزریق واکسن مراجعه می کنند.

دکتر صومی با اشاره به اینکه آمار شهرستان های سراب و مراغه جدا از دانشگاه علوم پزشکی تبریز است، افزود: جمعیت سالمند بالای ۸۰ سال تحت واکسیناسیون این دانشگاه در حدود ۶۳ هزار نفر می باشد که تا کنون ۸ هزار و ۵۰۰ نفر واکسینه شده اند.

وی همچنین با تبریک روز معلم اظهار کرد: فردا ۱۲ اردیبهشت ماه تمامی معلمان بازنشسته بالای ۸۰ سال از ساعت ۱۲ ظهر با مراجعه به مراکز واکسیناسیون اقدام به دریافت واکسن کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به اینکه در تبریز سه مرکز برای واکسیناسیون معلمان بازنشسته بالای ۸۰ سال در نظر گرفته شده است، اضافه کرد: فرهنگیان بازنشسته بالای ۸۰ سال می توانند به خیابان نصف راه نزدیک مرکز بهداشت شهرستان تبریز، خیابان منبع محل قبلی معاونت بهداشت استان و همچنین در ساری زمین به سالن شهریار نزدیک خوابگاه پسران دانشگاه علوم پزشکی تبریز مراجعه کنند.

صومی در خصوص وضعیت بیماری در استان، گفت: یک هزار و ۵۲۲ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند که از این تعداد ۳۲۴ بیمار در بخش های ویژه بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با بیان اینکه ۱۷۱ نفر نیز به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند، گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۹ بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند.

وی با اشاره به وضعیت استان، ادامه داد: آذربایجان شرقی از نظر ابتلا به کرونا در رده ۲۵ کشور بوده و وضعیت بیماری در استان تقریبا به صورت پایدار و یا در حال کاهش خفیف می باشد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.