6
همزمان با روز شوراها صورت گرفت؛

بهره‌برداری از پل مهندس اشرف‌نیا در تبریز

  • کد خبر : 18754
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۱
بهره‌برداری از پل مهندس اشرف‌نیا در تبریز
همزمان با روز شوراها، بهره‌برداری از پل مهندس اشرف‌نیا با حضور اعضای شورای اسلامی کلانشهر تبریز و مدیران شهرداری آغاز شد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، پل مهندس اشرف‌نیا که در راستای گرامیداشت یاد و خاطره عضو فقید شورای اسلامی شهر تبریز و به پاس تلاش و مجاهدت وی در راه عمران و آبادی شهر از سوی شورای نامگذاری معابر شهر تبریز بدین نام نامگذاری شده، مهم‌ترین پروژه مجموعه پروژه‌های تکمیل طرح تبادل اتحاد ملی است که با ۹۳ متر طول عرشه به موازات پل کابلی احداث شده و خودروهای خروجی از جاده ائل گلی را به بلوار استاد شهریار و کمربند میانی هدایت می کند.
بر این اساس خودروهای خروجی از جاده ائل گلی که مقصدشان ادامه حرکت به سمت چایکنار یا کمربندی میانی است، از مقابل هتل شهریار وارد این مسیر شده و پس از عبور از روی پل، از سمت راست به طرف کمربند میانی و از سمت چپ به طرف بلوار استاد شهریار ادامه مسیر می دهند. این پل کاهش قابل توجه بار ترافیکی بر روی پل کابلی را موجب خواهد شد.
مجموعه پروژه‌های تکمیل طرح تبادل اتحاد ملی شامل پل شادروان مهندس اشرف نیا، دو رمپ شمالی جنوبی و سه طرح تعریض و اجرای مسیر دسترسی است که بهره‌برداری از آن‌ها، نقش بسیار موثری در روان‌سازی و تبادل ترافیک در مسیرهای خروجی و ورودی به جاده ائل گلی، بلوار توانیر، بلوار استاد شهریار، کمربند میانی و دروازه تهران ایفاء خواهد کرد.
این مجموعه همچنین دارای یک رمپ شمالی است. این رمپ خودروهای خروجی از بلوار توانیر را در مسیر برگشت، نرسیده به پل کابلی و از مقابل زندان مرکزی تبریز به بلوار استاد شهریار (چایکنار) هدایت می کند.
مجموعه پروژه های تکمیل طرح تبادل اتحاد ملی به طول ۱۲۲۰ متر احداث مسیر و ۷۲۰ میلیارد ریال هزینه، همزمان با سالروز استقرار نهاد شوراها تقدیم شهروندان تبریزی شد.
شایان ذکر است؛ مرحوم محمد اشرف‌نیا، عضو فقید پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تبریز، سال گذشته پس از تحمل یک دوره بیماری سخت، دعوت حق را لبیک گفت. وی پیش از عضویت در شورای اسلامی شهر تبریز، مسئولیت‌‌های سرپرستی استانداری آذربایجان‌شرقی، معاون امور فنی و عمرانی استانداری آذربایجان ‌شرقی، شهردار کلان شهر تبریز، شهردار اورمیه و شهردار شهر خوی را در کارنامه خود داشت.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18754

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.