7
یادداشت؛

روز معلم؛ فرصتی مناسب برای طرح دغدغه‌های فرهنگیان

  • کد خبر : 18948
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۱۴
روز معلم؛ فرصتی مناسب برای طرح دغدغه‌های فرهنگیان
به جای تغییر مداوم کتب درسی، ابتدا معیشت و زندگی معلمان‌مان را متحول سازیم و آنان را با فکر و خیالی آسوده بر سر کلاس‌های درس بفرستیم.

تبریزمن – جعفر خانی شبلو: امروز سالروز شهادت استاد مرتضی مطهری و روز معلم است. این روز، فرصت مناسبی برای طرح و پیگیری دغدغه‌های معلمان و فرهنگیانی است که سالهاست از طرح رتبه‌بندی، پرداخت مطالبات و وضعیت معیشتی‌شان می‌نالند، اما گوشی شنوا برای شنیدن این فریادها نمی‌یابند.
با اینکه مدام از معلمی به عنوان شغل انبیا یاد می‌شود، اما میزان درآمد پیام‌آوران علم و آگاهی ایران، به گرد پای کارمند ساده خیلی از سازمان‌ها و شرکت‌های دولتی هم نمی‌رسد. بی‌شک در چنین شرایطی نباید توقع افزایش مداوم کیفیت آموزشی از پاسداران «ن و القلم و مایسطرون» داشته باشیم.
البته دغدغه معلمان فقط در مشکلات دوران تدریس خلاصه نمی‌شود. فرهنگیان بعد از بازنشستگی نیز با عدم تناسب حقوق بازنشستگی با هزینه و مخارج زندگی مواجه‌اند.
خواه ناخواه، معلمان بزرگترین الگوی فرزندان و آینده‌سازان جامعه‌اند. مادامی که نتوانیم امید و نشاط را بر قلب و چهره معلمان بنشانیم، نخواهیم توانست آینده‌ای روشن برای خود و فرزندان‌مان ترسیم کنیم. بهتر است به جای تغییر مداوم کتب آموزشی و درسی، ابتدا معیشت و زندگی معلمان‌مان را متحول سازیم و آنان را با فکر و خیالی آسوده بر سر کلاس‌های درس بفرستیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18948

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.