10
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی خبر داد:

ساخت ماهانه ۱۶۲ مسکن مددجویی در سال ۹۹/ ظرفیت جذب مددجوی جدید را داریم/ پایین بودن متوسط متوفیان کرونایی کمیته امداد، از میانگین استانی/ برنامه‌ریزی برای اشتغال ۱۷ هزار مددجود در سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 18913
  • ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
ساخت ماهانه ۱۶۲ مسکن مددجویی در سال ۹۹/ ظرفیت جذب مددجوی جدید را داریم/ پایین بودن متوسط متوفیان کرونایی کمیته امداد، از میانگین استانی/ برنامه‌ریزی برای اشتغال ۱۷ هزار مددجود در سال ۱۴۰۰
مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی گفت: هم اکنون نه تنها، پشت نوبت ورود به کمیته امداد در استان صفر است، بلکه ظرفیت لازم و کافی برای جذب مددجوی جدید در استان را داریم.

دکتر محمد کلامی در بازدید از تحریریه آژانس خبری تبریزمن، با اعلام خبر فوق به تشریح آمار مددجویان مستمری‌بگیر آذربایجان‌شرقی پرداخت و اظهار داشت: کمیته امداد استان در مجموع ۸۱ هزار مددجوی مستمری‌بگیر را تحت پوشش قرار داده که بافت عمده آن را سالمندان با ۵۸ درصد تشکیل می‌دهند. همچنین ۶۲ درصد مستمری‌بگیران، زنان سرپرست خانوار هستند و از لحاظ محل سکونت نیز ۴۸ درصد مستمری‌بگیران شهرنشین و ۵۲ درصد دیگر روستانشین می‌باشند.
وی با بیان اینکه شمار مددجویان کمیته امداد آذربایجان‌شرقی در سال ۹۹ نسبت به سال قبل، ۱۷ هزار خانوار افزایش یافته، افزود: در صورت تداوم اپیدمی کرونا، مجبوریم بخشی از دهک یک درآمدی جامعه که حدود ۳۰ هزار خانوار را شامل می‌شود در سالجاری تحت پوشش درآوریم.
وی با اعلام اینکه مجموع مستمری پرداختی ماهانه کمیته امداد استان در سال ۹۹ حدود ۲۲ میلیارد تومان بود که این مبلغ با احتساب دیگر پرداختی‌ها به ۳۲ میلیارد تومان در ماه می‌رسید گفت: این در حالیست که کل صدقات پرداختی مردم استان در سال گذشته، علیرغم رشد ۱۰۰ درصدی نسبت به چهار سال قبل، ۲۲ میلیارد تومان بود که این مبلغ فقط هزینه‌های ۱۷روز کمیته امداد استان را تامین می‌کرد.

▪️اشتغال و مسکن؛ دو اولویت نخست کمیته امداد

مدیرکل کمیته امداد استان در بخش دیگری از سخنانش اشتغال و مسکن را دو اولویت نخست کمیته امداد برشمرد و گفت: معتقدیم حمایت صرف، فقر را از بین نمی‌برد بلکه آن را برای اقشار نیازمند قابل تحمل‌تر می‌سازد. بنابراین تلاش می‌کنیم شاخص‌های مهارتی را در خانواده‌های مددجو ارتقا دهیم.
وی افزود: در این راستا، ابتدای هر سال جمعیت مستعد اشتغال مددجویان را احصا و آنها را به مشاوره‌های شغلی و سپس حضور در دوره‌های آموزشی هدایت می‌کنیم.
کلامی با اشاره به اینکه براساس بررسی‌های انجام گرفته، ۱۷ هزار نفر از مددجویان در سال ۱۴۰۰ قابلیت و توانایی اشتغال دارند، خاطرنشان کرد: از این تعداد برای ۳۵۰۰ نفر کاریابی می‌شود و ۱۳هزار و ۵۰۰ نفر دیگر نیز با اخذ وام خوداشتغالی، به صورت خودکارفرمایی مشغول بکار می‌شوند.
وی اضافه کرد: برای این تعداد اشتغالزایی در سالجاری، ۶۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته است.
وی، پرداخت بیمه سهم کارفرمایی مددجویان به مدت دوسال و اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه ۵۰ میلیون تومانی به کارفرمایانی که نسبت به جذب و اشتغال مددجویان اقدام می‌کنند را دو عامل موثر در موفقیت کمیته امداد در حوزه اشتغالزایی دانست و گفت: کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی در ۴ سال گذشته، بصورت متوالی دستگاه برتر اشتغال استان انتخاب شده است.

مدیرکل کمیته امداد آذربایجان شرقی از ساخت و تعمیر حدود ۷ هزار خانه مددجویی و خرید و واگذاری ۲۱۰۰ زمین شهری به مددجویان در سال ۹۹ خبر داد و افزود: سال گذشته ۱۳ میلیارد تومان بودجه دولتی برای ساخت و تعمیر مسکن مددجویان تخصیص یافته بود. همچنین حدود ۷۰ درصد بودجه مسکن مددجویان در همین مدت از محل کمک‌های مردمی تامین شده بود.

▪️کمیته امداد یک نهاد امدادی است نه رفاهی

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد همچنانکه از نامش پیداست یک نهاد امدادی است، اظهار داشت: وظیفه کمیته امداد، تامین نیازهای اولیه و ضروری مددجویان با کمک مردم و نجات آنان از غرق شدن در مشکلات اقتصادی است و این دیگر دستگاه‌های حاکمیتی هستند که بایستی به فکر رفاه مددجویان و شهروندان باشند.
کلامی، با بیان اینکه ۷۰ درصد مستمری‌بگیران کمیته امداد، سالمند و آسیب‌پذیر هستند و نمی‌توان در شرایط کرونایی فعلی به حال خود رها کرد، افزود: دوران کرونایی، ۸ میلیارد تومان فقط برای بهداشت و تامین پک‌های بهداشتی خانوارهای مددجو هزینه گردید و همین عامل باعث شد متوسط متوفیان کمیته امداد، از میانگین فوتی‌های استان کمتر باشد.
وی همچنین شرایط کلی عضویت در کمیته امداد برای خانم‌ها را داشتن یکی از شرایط فوت همسر، مطلقه بودن و بدسرپرست بودن اعلام و تصریح کرد: مردان نیز به شرط داشتن سن بالای ۵۵ سال و از کارافتاده بودن، می‌توانند درخواست خود را برای تحت‌پوشش قرار گرفتن به ادارات کمیته امداد در سراسر استان ارایه دهند.

مدیرکل کمیته امداد، عوامل دخیل در توفیقات این نهاد انقلابی در استان را فرهنگ غنی مردم آذربایجان، وحدت و همدلی حاکم بین مدیران، رسانه‌ها و افراد تاثیرگذار اجتماعی و در نهایت جایگاه بالای احسان قلم در استان اعلام کرد.
کلامی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه در سال‌های اخیر گام‌های بلندی در عرصه محرومیت‌زدایی در کمیته امداد آذربایجان‌شرقی برداشته شده، گفت: اگر کرونا و تحریم‌های خارجی نبود، الان بجز سالمندان هیچ فردی به عنوان مددجو، تحت پوشش کمیته امداد نبود.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18913

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.