10

ارگان‌ها اسناد مرتبط خود را در اختیار موزه دفاع مقدس قرار دهند

  • کد خبر : 18991
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۶
ارگان‌ها اسناد مرتبط خود را در اختیار موزه دفاع مقدس قرار دهند
معاون مهندسی اداره‌ کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی از ارگان‌ها، نهادها و سازمان‌های مختلف استان درخواست کرد تا اسناد و مدارک خود از هشت سال دفاع مقدس را در اختیار این مجموعه قرار دهند.

به گزارش تبریزمن، اسماعیل آذریان روز دوشنبه در جمع خبرنگاران افزود: از همه نهادهای دولتی و غیردولتی که در قبال شهدا و دفاع مقدس احساس مسوولیت می‌کنند، درخواست داریم تا با بنیاد حفظ آثار همکاری داشته باشند و اسناد و تجهیزاتی که ریشه آن‌ها به انقلاب شکوهمند اسلامی و هشت سال دفاع مقدس برمی‌گردد،  در اختیار مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس قرار دهند.

وی اظهار داشت: توافقی با اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی در زمینه ساخت ویترین در این مجموعه داشتیمو در این راستا مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس تجهیز و تکمیل می شود.

آذریان ضمن قدردانی از همکاری میراث فرهنگی آذربایجان شرقی با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، ابراز امیدواری کرد این همکاری با پایداری بودجه‌ و هزینه‌ای در زمینه نگهداری و محتواسازی ادامه پیدا کند تا با تکمیل و افتتاح موزه‌ دفاع مقدس آذربایجان شرقی انتظارات به حق خانواده‌های معزز شهدا و ایثارگران را برآورده شود.

وی با بیان اینکه جمع‌آوری و انتشار اسناد دفاع مقدس و انتقال تجربیات دوران حماسه و ایثار برای جامعه امروزی امری ضروری است، گفت: طبقه اول ساختمان مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان در حال تکمیل شدن است و در این راستا نیز ویترین‌های ایستاده و افقی که اصلی‌ترین تجهیزات موزه را تشکیل می‌دهد، فراهم شده است.

به گزارش ایرنا، باغ موزه دفاع مقدس تبریز بر اساس الگوی معماری اسلامی به صورت ساختمان هشت ضلعی در چهار طبقه ساخته است که عملیات اجرایی آن از سال ۸۹ به قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا محول شد.

این مجموعه در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار طراحی شده است که ساختمان اصلی آن زیربنایی به وسعت ۵ هزار و ۶۰۰ متر مربع دارد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=18991

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.