6
مدیرکل بنیاد مسکن استان خبر داد

افزایش ۴ برابری اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی

  • کد خبر : 19023
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶
افزایش ۴ برابری اعتبارات عمران روستایی بنیاد مسکن آذربایجان شرقی
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با بیان این‌که اعتبارات ملی عمران روستایی این اداره کل در سال جاری چهار برابر افزایش یافته است، گفت: سر جمع اعتبارات ملی و استانی بنیاد مسکن در سال جاری هشت هزار میلیارد تومان است که سهم استان ما از این میزان ۵٫۳ درصد معادل حدود ۴۲۰ میلیارد تومان است.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایسنا، حافظ باباپور در نشست خبری با بیان این‌که سال گذشته دولت ۱۲۷ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار به حوزه عمران روستایی اختصاص داده بود، اظهار کرد: از این میزان نزدیک به ۱۰۲ میلیارد تومان اعتبار ملی و بقیه استانی بوده است.

وی با بیان اینکه سهم اعتبارات ملی چهار برابر اعتبارات استانی بود، گفت: از مجموع اعتبارات، ۲۵ میلیارد تومان برای طرح هادی ملی، ۲۲ میلیارد تومان برای مناطق زلزله زده، ۵۵ میلیارد تومان قیر رایگان و یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان نیز برای روستاهای فاقد دهیار هزینه شده است.

وی اعلام کرد: خوشبختانه میزان اعتبارات عمران روستایی سال ۱۴۰۰ نسبت به سال گذشته مناسب‌تر است؛ به طوری‌که پیش بینی شده ۴۲۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی به استان اختصاص یابد که به مراتب بیشتر از آن نیز خواهد بود.

وی با اشاره به این‌که ۲۹۴ پروژه در سال گذشته در حوزه بنیاد مسکن اجرا شده است، افزود: باوجود گرانی مصالح ساختمان و شرایط جوی نامناسب، در کمترین زمان ممکن در زمینه بازسازی مناطق زلزله زده شهرستان‌های مرند و سراب کارنامه درخشانی کسب کردیم؛ به طوری‌که شش هزار و ۵۰۰ واحد دچار تخریب شده بود که حدود سه هزار واحد آن نیاز به تعمیر داشت که همه آن‌ها تکمیل شده است.

باباپور ادامه داد: همچنین سه هزار واحد نیز در دست احداث است که از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و تیرماه سال جاری جشن بازسازی مناطق زلزله زده اعلام می‌کنیم.

وی با اشاره به سهمیه سه هزار واحدی مسکن روستایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی، خاطرنشان کرد: ۸۰ میلیون تومان برای ساخت هر واحد مسکونی اختصاص می‌یابد که ۵۰ میلیون از طریق بهسازی تسهیلات داده شده و ۳۰ میلیون تومان نیز وام بلاعوض پرداخت خواهد شد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی افرود: در این راستا ۹۳۱ پرونده تشکیل یافته که ۷۹۱ نفر آن به بانک‌ها معرفی شده و ۱۴۶ نفر عقد قرارداد کردند.

وی همچنین ضمن تکذیب شایعه دستگیری‌اش به دلیل تخلفات مالی در رابطه با شرکت تعاونی گلشهر کاظمیه، اظهار کرد: بنده به مدت چهار سال مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان را برعهده داشتم که در این خصوص برای ارائه توضیحات فراخوانده شدم و تاکنون در رابطه با عملکرد مدیریتی خود در هیچ جا پرونده‌ای ندارم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19023

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.