15
مدیرکل میراث‌فرهنگی آذربایجان شرقی خبر داد؛

اجرای عملیات استحکام سازی طاق تیمچه مظفریه و بازار کاغذفروشان

  • کد خبر : 19098
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
اجرای عملیات استحکام سازی طاق تیمچه مظفریه و بازار کاغذفروشان
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از اجرای عملیات رفع خطر و استحکام سازی طاق مابین تیمچه مظفریه و بازار کاغذفروشان خبر داد.

به‌گزارش تبریزمن به نقل از مهر، احمد حمزه‌زاده روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در بازار تبریز گفت: بازار سرپوشیده تبریز سند باشکوه فرهنگ، هنر، تاریخ و اقتصاد آذربایجان است که با توجه به چنین جایگاهی، مرمت و سامان‌دهی این بنای تاریخی همواره در اولویت کاری پایگاه جهانی بازار و اداره‌کل استان است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه با بیان اینکه مرمت بخش‌های در معرض آسیب و نیازمند استحکام‌بخشی بازار جهانی تبریز به‌طور مداوم در حال اجرا است، افزود: با توجه به اینکه یکی از طاق‌های واقع در تقاطع تیمچه مظفریه با بازار کاغذ فروشان دچار فرسودگی شده بود و نیازمند رسیدگی و استحکام‌بخشی بود، عملیات رفع خطر، برداشت دیوار فرسوده، سبک سازی و تعمیر طاق توسط گروه متخصصان و فنی میراث فرهنگی استان در حال انجام است.

حمزه زاده همچنین به اقدامات انجام شده در راسته مسجد مقبره و راسته بازار جدید نیز اشاره کرد و گفت: با توجه به نیاز عایق کاری گنبدهای واقع در راسته مسجد مقبره و راسته بازار جدید، حدود ۵۰۰ مترمربع از گنبدهای راسته‌های مذکور مورد عایق کاری قرار گرفتند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19098

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.