5
یادداشت/

با “شهرفروشی” نمی توان شهر را اداره کرد

  • کد خبر : 19104
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۲۵
با “شهرفروشی” نمی توان شهر را اداره کرد
مدیریتی که مسایلی همچون شهرفروشی، تراکم‌فروشی و تخلف‌فروشی را به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین ردیف‌های بودجه‌ای سالانه‌اش قرار می‌دهد، در واقع شهر را برای آینده بدهکار می‌کند.

تبریزمن- جعفر خانی شبلو: روش‌هایی چون تراکم‌فروشی، شهرفروشی و تخلف‌فروشی، سال‌هاست به رویه و مکانیزمی آسان برای جذب و تامین درآمد برای شهرداری تبدیل شده و این در حالی است که اساسا با این روش‌های منسوخ و غیراصولی، اصل توسعه و عمران شهری محقق نخواهد شد.
پیش‌بینی و ایجاد درآمدهای پایدار شهری از سوی شورا و شهرداری، اصلی‌ترین و تنها راه خروج تبریز از بن‌بست توسعه و پیشرفت است. این موضوع باید در اولویت برنامه‌ها و سیاست‌های کاری شورای ششم قرار بگیرد تا کم‌کم شهرداری از حصار تخلف‌فروشی و شهرفروشی به عنوان اصلی‌ترین منبع درآمدهای شهری خارج شود.
هرچند این موضوع طی یک سال و دو سال محقق شدنی نیست با این حال، می‌توان با تغییر سیاست‌ها و رویکردهای درآمدزایی شهرداری، زمینه را برای دستیابی به درآمدهای پایدار از طریق روش‌هایی همچون سرمایه‌گذاری و دیگر روش‌ها فراهم کرد.
مدیریتی که مسایلی همچون شهرفروشی، تراکم‌فروشی و تخلف‌فروشی را به عنوان مهم‌ترین و اصلی‌ترین ردیف‌های بودجه‌ای سالانه‌اش قرار می‌دهد، در واقع شهر را برای آینده بدهکار می‌کند در حالی که می‌توان با مدیریت و تدبیری صحیح، به سمت درآمدهای پایدار حرکت کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19104

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.