5

مدیریت واحد شهری، شعاری که محقق نمی‌شود!

  • کد خبر : 19314
  • ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۹
مدیریت واحد شهری، شعاری که محقق نمی‌شود!
با اینکه سالهاست مدام شعار مديريت واحد شهري داده مي‌شود و همايش‌ها و سمينارهاي بسياري نيز برگزار می‌شود ولی خبری از تحقق آن نیست.

تبریزمن – جواد مغربی: بشر برای بقا و ادامه حیات به یک مکان مشخص نیاز دارد و هر انسان با هر زبان و اندیشه و رنگ و نژاد در کره زمین که متشکل از قاره و کشور در یک شهر مشخصی زندگی می‌کند، برای داشتن شهر و شهروندانی سالم و پویا، نیازمند یک مدیریت واحد شهری است.
یک شهر برای خود فضاها و اماکن مختلفی دارد و با معضلات بسیاری نیز گریبانگیر است که نیازمند یک تعامل همه جانبه به مدیران و تصمیم گیران برای حل مشکلات می‌باشد. در کشورهای اروپایی این مساله حل شده و شهردار به عنوان کلیددار شهر، تمامی مسایل شهر را برعهده دارد و همه دستگاه‌ها و سازمان‌ها زیر نظر شهردار فعالیت می‌کنند. ولی متاسفانه در کشورهای در حال توسعه هنوز به این امر مهم توجه نشده است. با اینکه سالهاست مدام شعار مدیریت واحد شهری داده می‌شود و همایش‌ها و سمینارهای بسیاری نیز برگزار می‌شود ولی خبری از تحقق آن نیست.
در مدیریت واحد شهری، خدمات شهری جایگاه ویژه دارد و بر همین اساس است که یکی از واحدهای بسیار مهم و حیاتی شهرداری‌ها، خدمات شهری است و به نوعی می‌توان گفت؛ خدمات شهری ویترین هر شهرداری است و توجه به این بخش و انتخاب مدیران توانمند و باتجربه، بسیاری از مسایل را حل می‌کند. از سوی دیگر توسعه شهری نباید مانعی برای خدمات شهری باشد. در این راستا مدیریت شهری در تعامل با شورای اسلامی شهر باید نهایت تلاش خود را برای توسعه خدمات در شهر تبریز مصروف نمایند.
گسترش چشمگیر شهرنشینی در سالهای اخیر به ویژه افزایش جمعیت در شهرها، مسائل و مشکلات زیادی را برجای گذاشته است و نیازمند تدوین برنامه‌های اصولی از سوی مدیران شهریست. مدیریت شهری امروزی در شهرهای راهبردی دیگر قادر نخواهند بود با روش‌های سنتی و معمول گذشته این مشکلات را حل کنند و در ارائه خدمات یک سویه موفقیتی به دست آورند. به همین دلیل، مجموعه شهرداری تبریز باید در تلاش کند در کنار همدلی موجود، از راه‌های نوین برنامه‌ریزی و مدیریت شهری نیز استفاده کند.
خدمات شهری، یکی از واحدهایی هست که با اکثریت واحدهای شهرداری در ارتباط بوده و در تمامی ماموریت‌های محوله فعال بوده و هست و در رفت و روب معابر، نگهداری و تمیزی سطح شهر، پاکسازی سطح شهر از زباله، رنگ‌آمیزی جداول، برخورد با سد معبر و… به صورت مستقیم درگیر بوده و در کنار آن در خصوص نصب المان‌های شهری، لگه‌گیری، نگهداری فضای سبز، مقابله با مشاغل مزاحم و… فعالیت دارد.
لذا این امر بدیهی است که خدمات شهری باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد و شورای‌های اسلامی شهر و شهرداری ها نیز باید به خدمات شهری توجه ویژه‌ای داشته باشند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19314

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.