6
استاندار آذربایجان‌شرقی؛

آماده توسعه مناسبات با ترکیه هستیم

  • کد خبر : 19459
  • ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۹
آماده توسعه مناسبات با ترکیه هستیم
استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به وجود بسترهای بسیار خوب برای توسعه مناسبات با ترکیه، گفت: آماده هرگونه همکاری و تعامل برای تحقق این مهم هستیم.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، محمدرضا پورمحمدی روز سه شنبه در دیدار سرکنسول ترکیه در تبریز، افزود: ایران و ترکیه از گذشته‌های دور تعاملات بسیار خوبی در بخش‌های مختلف اقتصادی، صنعتی، تجاری، فرهنگی و علمی داشته‌اند.

وی اظهار کرد: آذربایجان ‌شرقی از نظر صنعتی و معدنی و کشاورزی از استان‌های مهم ایران است و وجود بیش از پنج هزار واحد صنعتی در استان، از مزیت ها و امتیازهای آن محسوب می شود.

پورمحمدی با اشاره به پیوندهای عمیق فرهنگی میان تبریز و ترکیه، خواستار اتخاذ تدابیر مناسب برای گسترش همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی بین دو طرف شد.

وی همچنین بر تعامل فعالان بخش خصوصی دو کشور با یکدیگر تأکید کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد سرمایه‌گذاران شهرک سرمایه‌گذاری خارجی، ترک‌ها هستند که امیدواریم روند حضور و سرمایه‌گذاری آنها در بخش تولید و صنعت افزایش یابد.

طوفان هبک، سرکنسول ترکیه در تبریز نیز در این دیدار به تمایل ترک‌ها برای سرمایه‌گذاری در تبریز اشاره کرد و خواستار مساعدت استاندار برای رفع برخی مسائل و مشکلات کنسولگری شد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19459

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.