3
رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت استان خبر داد

آغاز توانمندسازی ۶۵ روستای آذربایجان شرقی در عرصه صنایع تولیدی

  • کد خبر : 19531
  • ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۱
آغاز توانمندسازی ۶۵ روستای آذربایجان شرقی در عرصه صنایع تولیدی
رئیس سازمان صنعت، معدن تجارت آذربایجان شرقی گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های به عمل آمده و مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان، فرآیند بهره‌مندی از ظرفیت صنایع تولیدی برای توانمندسازی ۶۵ روستا آغاز شده است.

به گزارش تبریزمن، حبیب امین زاده در نشست با جمعی از صاحبان صنایع استان، افزود: یکی از نقاط قوت صنایع، حضور پررنگ در موضوعات مرتبط با مسئولیت‌های اجتماعی است که نمونه بارز آن مقابله با کرونا و حمایت قاطع از رزمایش کمک‌های مومنانه و احیای محیط زیست است.

وی ادامه داد: در این راستا و در جهت تحقق منویات مقام معظم رهبری در چارچوب سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، احیای مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در مسیر توسعه روستایی بسیار حائز اهمیت است.

وی با بیان این‌که مراکز دانشگاهی استان پیش از این، اقدام به گردآوری اطلاعات جمعیتی، اقتصادی و اجتماعی روستاها کرده‌اند، اظهار کرد: بر اساس مصوبات شورای برنامه‌ریزی استان مقرر شد تا در هر شهرستان، سه روستا و در مجموع ۶۵ روستا انتخاب شده و ضمن عقد تفاهم‌نامه، از ظرفیت صنایع تولیدی برای محرومیت‌زدایی و توسعه مناطق کمتر برخوردار استفاده شود.

امین زاده گفت: صنایع چوبی، ماشین آلات کشاورزی، قالیبافی، صنایع تبدیلی، چرم و کفش، نان سنتی، پوشاک، صنایع پلاستیک، ماسه شویی و سنگبری و مصالح ساختمانی از جمله رسته شغل‌هایی است که بر اساس ظرفیت‌های موجود در هر یک از روستاها، به صنایع تولیدی استان برای سرمایه‌گذاری و ایجاد اشتغال پیشنهاد شده است.

وی با بیان این‌که پرهیز از تئوری‌های غیر عملی و قابلیت اجرایی بر مبنای مشارکت های مردمی از جمله نقاط قوت این طرح است، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین نتایج این طرح، اشتغال پایدار و توازن توسعه یافتگی در شرق و غرب استان است که همگی جزو موارد قابل سنجش و اندازه گیری است و از این لحاظ با همه اقدامات انجام گرفته در حوزه مسئولیت اجتماعی صنایع و شرکت‌ها متفاوت است.

وی گفت: بر این اساس، تکمیل زنجیره تولید توسط هر واحد تولیدی صنعتی و معدنی در مناطق روستایی یادشده، یکی دیگر از مزایای این طرح است.

به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، در این نشست ضمن استقبال صاحبان صنایع از سند توسعه اقتصادی در جامعه هدف، مقرر شد تا اطلاعات میدانی و دقیق سند و اطلاعات هر یک از روستاها برای انتخاب رسته شغلی و آغاز فرآیند عقد تفاهم نامه در اختیار صنعتگران قرار گیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19531

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.