7

ارایه خدمات به ۴۵۰ مددجوی بهزیستی در مراکز حرفه آموزی معلولین ذهنی و خدمات بهزیستی + زندگی

  • کد خبر : 19574
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
ارایه خدمات به ۴۵۰ مددجوی بهزیستی در مراکز حرفه آموزی معلولین ذهنی و خدمات بهزیستی + زندگی
عشق به انسان و لزوم حفظ امید در ساختار فکری بیماران و استفاده درست و به جا از علوم روز، توانسته پیشینه ای ارزشمند را در مدتی کوتاه برای موسسه خیریه حامیان کرامت مهریار تبریز، این نهاد انسان محور رقم زند.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، بابک توکلی با بیان اینکه ۴۵۰ پرونده مددجویان بهزیستی جهت ارائه خدمات مختلف در اختیار مرکز خدمات بهزیستی +زندگی این موسسه قرار گرفته، اظهار داشت: این پرونده ها تلفیقی از حوزهای مختلف توانبخشی و اجتماعی هستند.
وی اضافه کرد: مددجویان دارای پرونده که از این موسسه خدمات می‌گیرند از افراد تحت پوشش اداره بهزیستی شهرستان تبریز هستند.

موسس و مدیرعامل موسسه خیریه حامیان کرامت مهریار شهرستان تبریز یادآور شد: این موسسه از سال ۹۸ فعالیت خود را آغاز کرد و تاکنون توانسته است خدمات خوبی را با همراهی و همکاری مردم و خیرین به افراد تحت پوشش ارائه کند.
وی افزود: هزینه‌های انجام شده صرف پرداخت مستمری بگیران سادات و غیرسادات، هزینه‌های موردی مددجویان بهزیستی، معلولین، کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست، خرید موادغذایی، صدور حواله کفش و لباس، خرید لوازم منزل، خرید جهیزیه و ازدواج، تحصیل کودکان تحت پوشش و افراد متفرقه موسسه شده است.
وی گفت: همچنین توزیع بسته‌های معیشتی، اشتغالزایی، خدمات توانبخشی، مشاوره، کار درمانی از دیگر اقدامات و فعالیت‌های انجام شده از سوی موسسه خیریه حامیان کرامت شهرستان تبریز در سال ۹۹ بوده است.
توکلی با اشاره به اینکه تمرکز بر روی حمایت و کمک به افراد نیازمند و کم بضاعت، معلولین، زنان سرپرست خانوار در دستور کار موسسه حامیان کرامت مهریار به صورت مستقیم قرار دارد، گفت: هدف اصلی این موسسه کمک به نیازمندانی است که با شرایط سختی دست و پنجه نرم می کنند.
وی افزود: به استناد بند چهار ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت و بخشنامه مورخ یکم دی ماه ۹۸ تاسیس مراکز مثبت زندگی در دستور کار سازمان بهزیستی قرار گرفته است.
وی ادامه داد: فعالیت این مراکز، محله‌محور است بنابراین ایجاد چنین مراکزی تردد مراجعین از جمله معلولان و نیازمندان به ادارات بهزیستی شهرستان و استان و در سراسر کشور را کاهش خواهد داد و افراد مددجو می توانند مشکلات متعدد و خواسته های خود را در مراکز مثبت زندگی که در نزدیکترین محل زندگی آنها تاسیس شده است مطرح کنند.
مدیرعامل موسسه خیریه حامیان کرامت مهریار یکی از اهداف تاسیس و راه اندازی مراکز مثبت زندگی، ارائه خدمات مناسب و یکسان بدون نیاز به مراجعه بهزیستی شهرستان و استان برشمرد و اظهار داشت: با توجه به اینکه نظارت بر مراکز مثبت زندگی در سه سطح شهرستان، استان و کشور است، بنابراین این امر باعث برنامه ریزی بهتر در سازمان بهزیستی و ارتقای کیفیت خدمات می شود.
وی خاطرنشان کرد: تاسیس مراکز مثبت زندگی و ارائه خدمات به صورت محله محور، و آشنایی مردم با اینچنین مراکزی و در دسترس بودن خدمات بهزیستی برای تمام افراد جامعه از نظر کمی و کیفی بسیار موثر است و مددجویان بهزیستی نیز در کمترین زمان و به بهترین شکل با استفاده از حضور مددکاران، خدمات خود را دریافت می کنند.
موسس موسسه خیریه حامیان کرامت مهریار، فراهم کردن رویکرد محله‌محوری را راهبرد دوم برشمرد و گفت: براساس این راهبرد، نیازها و داشته‌های محلی به خوبی شناسایی و مبتنی بر آن برنامه‌های ارایه خدمات به فرد، خانواده و اصلاحات محیطی فراهم می‌شود بنابراین برای این رویکرد، ‌تسهیلگری ابزار اجرایی مهمی است که جزو وظایف این مراکز قرار دارد.
وی اضافه کرد: توجه به خانواده و تمامی اعضای آن است ادامه داد: خدمات پیشگیرانه، آموزش‌های لازم برای داشتن زندگی سالم‌تر و مولد، در این راستا مدنظر قرار دارد.
وی، راه اندازی مراکز مثبت زندگی را در ارائه خدمات بهتر به مددجویان و جامعه هدف بسیار موثر و مفید دانست و گفت: هدف از راه اندازی مراکز مثبت زندگی، افزایش رضایتمندی، احترام و تکریم مددجویان است.
توکی با بیان اینکه در این مراکز ۲۲ نوع خدمت به مددجویان ارائه می‌شود، تاکید کرد: جانمایی این مراکز به نحوی صورت می‌گیرد که محل‌های زندگی مددجویان بویژه معلولان نزدیک باشد.
وی دیگر اهداف تاسیس و راه اندازی مراکز مثبت زندگی را به حداقل رساندن تردد و رفت و آمد های غیر ضروری با توجه به ازدحام جمعیت در کلان شهرها اعلام کرد.
توکلی در خاتمه سخنانش با بیان اینکه راه اندازی مراکز مثبت زندگی گشودن درهای جامعه برای افراد معلول است، اظهار داشت: رفع مشکل مسافت تا مراکز بهزیستی و نزدیک بودن مراکز مثبت زندگی به محلات مختلف، یک مشخصه مثبت است چراکه این افراد می توانند به سهولت و بدون مراجعه به بهزیستی، کارهای خود را انجام دهند در آخراز زحمات خانم صحاف مدیر کل بهزیستی استان آذربایجان شرقی قدردانی کرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19574

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.