16
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی خبر داد

تبدیل روستای تاریخی صور شهرستان بناب به پایگاه ملی میراث‌فرهنگی

  • کد خبر : 19709
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۸
تبدیل روستای تاریخی صور شهرستان بناب به پایگاه ملی میراث‌فرهنگی
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از تبدیل روستای تاریخی صور شهرستان بناب به پایگاه ملی میراث‌فرهنگی خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، احمد حمزه زاده با اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به قابلیت‌ها و ظرفیت‌های تاریخی روستای صور شهرستان بناب، با اقدامات و تلاش‌های معاونت میراث فرهنگی استان، این روستا به پایگاه ملی میراث فرهنگی تبدیل شد.

وی از رونمایی تابلو پایگاه ملی روستای صور در هفته میراث فرهنگی خبر داد و گفت: روستای تاریخی و گردشگری صور یکی از چند روستای مهم گردشگری شهرستان بناب است که با توجه به معماری خاص و منحصر به فرد خود، همواره مورد توجه گردشگران قرار دارد، این روستای تاریخی که قدمت آن به صدر اسلام بازمی‌گردد دارای ساختی دوطبقه‌ای است، چنان‌که خانه‌های آجری فعلی این روستا بر روی خانه‌های دست‌کند صخره‌ای گذشته بنا شده‌اند.

به نقل از روابط عمومی کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی، حمزه زاده خاطرنشان کرد: آذربایجان شرقی از جمله استان‌های برخوردار کشور در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی است که روستای های این استان با دارا بودن ظرفیت‌های غنی در این سه حوزه نقش مهمی در توسعه گردشگری منطقه داشته‌اند که از آن جمله می‌توان به روستاهای تاریخی و دستکند کندوان، صور، حیله ور و اشتبین اشاره کرد.

وی در پایان این اداره کل در تلاش است تا با تبدیل روستاهای تاریخی و برخوردار به پایگاه ملی علاوه بر فراهم‌سازی بستر مناسب در راستای صیانت از این ظرفیت‌های ارزشمند، زمینه توسعه بیش از پیش گردشگری فرهنگی استان را فراهم سازد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19709

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.