5
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی خبر داد:

راه‌اندازی اولین سایت نسل ۵ در تبریز/ بهره‌برداری از ۲۲۳ پروژه همزمان با روز جهانی ارتباطات

  • کد خبر : 19689
  • ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۵
راه‌اندازی اولین سایت نسل ۵ در تبریز/ بهره‌برداری از ۲۲۳ پروژه همزمان با روز جهانی ارتباطات
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی از راه‌اندازی اولین سایت نسل 5 در تبریز تا پایان بهار 1400 خبر داد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، یوسف شکوری که به مناسبت روز جهانی مخابرات و جامعه اطلاعاتی در جمع خبرنگاران سخن می‌گفت، با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: امور ارتباطات و مخابرات، موتور محرکه توسعه اقتصادی است و ارتقای فناوری ارتباطات باعث تاب‌آوری اقتصاد در دوران کرونایی شد.
وی شعار سال اتحادیه جهانی ارتباطات را “سرعت بخشیدن به تحولات دیجیتال در زمان‌های بحرانی” اعلام کرد و افزود: این شعار به منظور تجمیع تجارب جهانی برای بهره‌مندی بیشتر در ایام بحران انتخاب شده است.
وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی در راستای تسهیل امورات شهروندان در دوران شیوع کرونا، فعالیت‌های خود را تشدید و زیرساخت‌های لازم برای انتقال دیتا در نقاط مختلف شهری و روستایی را سرعت بخشید به طوری که در یکسال گذشته، ظرفیت شبکه‌های انتقال داده، بیش از دو برابر شده است. همچنین شبکه فیبرنوری، نسل سوم و چهارم شبکه همراه در این مدت توسعه یافته و کماکان این توسعه ادامه دارد.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی از افزایش تقاضا برای دریافت تلفن ثابت در طول سال ۹۹ خبر داد و تصریح کرد: سال گذشته ۴۱ هزار شماره جدید تلفن ثابت در سطح استان به متقاضیان واگذار گردید تا شمار تلفن‌های ثابت فعال استان به یک میلیون و ۵۳۰ هزار و تعداد تلفن‌های ثابت منصوبه به یک میلیون و ۹۵۰ هزار شماره برسد.
وی افزود: تقاضا برای دریافت سرویس اینترنت پرسرعت نیز در طول سال گذشته به شدت افزایش یافت به گونه‌ای که ۱۳۰ هزار سرویس اینترنت پرسرعت به مشتریان جدید در سطح استان واگذار شد.
شکوری با بیان اینکه به دلیل افزایش نیاز بخش‌های اقتصادی و تجاری به اینترنت، بیش از ۳۵۰۰ بنگاه مختلف در سال ۹۹ به این شبکه متصل شده گفت: تعداد مشترکان سرویس گیرنده از شبکه فیبر نوری در سطح استان هم اکنون به بیش از ۸ هزار واحد مسکونی، تجاری، اقتصادی و اداری رسیده است.
وی با اشاره به اینکه توسعه شبکه فیبر نوری که قابلیت انتقال دیتا با سرعت بالای ۵۰ مگابیت بر ثانیه را دارد از سال‌های گذشته در استان آغاز شده، اظهار داشت: سال گذشته نیز ۲۰۰ کیلومتر شبکه جدید فیبرنوری در سطح استان اجرا شد و مجموع شبکه فیبرنوری استان به۱۱ هزار و ۶۸۰ کیلومتر رسید که از این میزان، ۲ هزار و ۴۴۰ کیلومتر شبکه بین شهری، ۲ هزار و ۵۱۰ کیلومتر شبکه درون شهری و ۶ هزار و ۷۰۰ کیلومتر روستایی است.
وی ادامه داد: هم اکنون در یکهزار و۶۰۰ نقطه از استان دکل تلفن همراه داریم که بیش از ۴ هزار و ۴۵۰ تکنولوژی در آن کار می‌کند. از سوی دیگر بیش از ۴۰۰ تکنولوژی به شبکه همراه استان در طول سال گذشته افزوده شده که اغلب این تکنولوژی‌ها نسل ۴ بودند.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی، توسعه شبکه همراه اول در مناطق روستایی را از برنامه‌های اولویت‌دار مخابرات منطقه اعلام کرد و خاطرنشان ساخت: در حال حاضر، در۱۸۰۰ روستای استان پوشش شبکه همراه اول، ۲۳۸۵ روستا تلفن ثابت و ۸۱۷ روستا هم اینترنت پرسرعت ADSL وجود دارد.
وی در ادامه سخنانش گفت: امسال همزمان با روز جهانی ارتباطات، ۲۲۳ طرح و پروژه با سرمایه‌گذاری ۴۴ میلیارد تومان که عمدتا در حوزه سرویس‌های، توسعه کافو نوری، مراکز دیتا، سایت‌های BTS شبکه همراه اول و… است، مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.
شکوری با بیان اینکه مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی در شاخص‌های مختلف در سطح کشور پیشتاز است، افزود: ضریب نفوذ تلفن ثابت در استان ما ۳۷٫۲ است در حالی که میانگین کشوری ۳۴ می‌باشد و از این لحاظ جزو ۵ استان اول هستم.
وی اضافه کرد: همچنین سهم مخابرات در ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت به خانوار در کشور ۲۶٫۵ درصد است درحالی که در این حوزه آذربایجان‌شرقی با ضریب ۳۶٫۵ درصد، جزو ۴ استان برتر کشور می‌باشد.
مدیر مخابرات منطقه آذربایجان‌شرقی با اعلام اینکه در حوزه تلفن همراه از لحاظ تعداد سایت‌ها و پوشش جزو استان‌های برتر محسوب می‌شویم، ادامه داد: در کل، آذربایجان‌شرقی در اغلب شاخص‌ها در جایگاه خود و بعضا بالاتر از جایگاه خود قرار گرفته است به عنوان نمونه استان ما با داشتن ۸۲۰ مرکز روستایی بالاترین تعداد مراکز روستایی را به خود اختصاص داده است.
شکوری در خاتمه سخنانش با بیان اینکه علیرغم افزایش هزینه‌ها، تعرفه خدمات مخابرات سال‌هاست افزایش نیافته گفت: به عنوان نمونه متوسط درآمد ماهانه هر خط تلفن ثابت هم اکنون حدود ۶ هزار تومان است در حالی که مخابرات فقط برای نگهداری هر خط ماهانه بیش از ۱۶ هزار تومان هزینه می‌کند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.