16
سرپرست معاونت میراث فرهنگی اردبیل خبر داد:

راه‌اندازی ۶ موزه جدید در مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی

  • کد خبر : 19806
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۲
راه‌اندازی ۶ موزه جدید در مجموعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی
سرپرست معاون میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: به دنبال شیوع کرونا بازدید مسافران و گردشگران از موزه‌ها کاهش یافته به طوری که سال گذشته ۹ هزار نفر از موزه‌های استان اردبیل بازدید کردند.

به گزارش تبریزمن، فریدون محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اظهار کرد: در سال ۹۸ و قبل از شیوع کرونا تعداد بازدیدکنندگان از موزه‌های استان به بیش از ۴۰۰ هزار نفر رسیده بود که با شیوع کرونا این تعداد به شدت کاهش یافته و ما در سال گذشته هیچ بازدیدکننده خارجی از موزه‌های استان اردبیل را شاهد نبودیم.
وی به جذابیت موزه‌ها و اشیای در معرض دید مردم در قالب این مجموعه‌ها اشاره کرد و گفت: در بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی در کنار ارائه آثار معماری از دوره صفوی و معرفی بناهای مختلف، سعی و تلاشمان بر این بوده تا اصیل‌ترین اشیا در معرض دید قرار گرفته و در قالب موزه شیخ صفی‌الدین اردبیلی به مسافران، گردشگران و میهمانان داخلی و خارجی معرفی شود.
سرپرست معاون میراث فرهنگی استان اردبیل تصریح کرد: علاوه بر موزه‌ها، در قالب رویدادهای مختلف و تقویت روابط فرهنگی سعی کردیم تا گنجینه عظیم فرهنگی و هویتی استان اردبیل را به نسل‌های آینده و بازدیدکنندگان معرفی کنیم که امیدواریم با فروکش کردن بیماری کرونا و بهبود شرایط باز هم اردبیل به قطب سفرهای داخلی و گردشگران خارجی تبدیل شود.
محمدی فعالیت ده‌ها موزه را در مناطق مختلف استان در بخش‌های مختلف یادآور شد و افزود: از ایام رکود فعالیت موزه‌ها در جهت ساماندهی و پربار کردن اشیای موزه‌ها استفاده کردیم تا با جمع‌آوری و حفظ و حراست از این اشیا بتوانیم در خدمت علاقمندان باشیم.
وی از راه‌اندازی ۶ موزه جدید در مجموعه جهانی شیخ صفی‌الدین اردبیلی خبر داد و خاطر نشان کرد: این موزه شامل موزه سفال، سنگ و… آماده راه‌اندازی است که از بستر فضای مجازی در معرفی اشیای این موزه‌ها و همچنین شناساندن آنها استفاده می‌کنیم.
محمدی با بیان اینکه در این موزه‌ها ۱۴ هزار اشیا تهیه و در معرض دید علاقمندان قرار گرفته است، اضافه کرد: ما از ظرفیت موزه‌های برون استانی نیز استفاده می‌کنیم تا گنجینه عظیم تاریخی، تمدنی و هویتی اردبیل را برای شهروندان سایر مناطق کشور معرفی کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: ارائه آثار موزه‌ها در نمایشگاه‌های سایر استان‌ها و حتی خارج از کشور یک ظرفیت عظیم است و در کنار آن تلاش می‌کنیم تا اشیای به یغما رفته از گنجینه عظیم تاریخی و هویتی اردبیل را به استان بازگردانده و به غنی شدن آثار موزه‌ها بیش از گذشته کمک کنیم.
سرپرست معاون میراث فرهنگی استان اردبیل رایگان بودن بازدید از موزه‌ها را در ۲۸ اردیبهشت یادآور شد و ادامه داد: شهروندان می‌توانند در این روز به صورت رایگان از موزه‌های فعال استان در مناطق مختلف بازدید کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=19806

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.