8
مدیریت بحران شهرداری اعلام کرد:

شهروندان تبریزی از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند

  • کد خبر : 20066
  • ۰۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۸:۰۳
شهروندان تبریزی از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند
مدیریت بحران شهرداری تبریز با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد که از روز سه شنبه تا چهارشنبه وضعیت جوی ناپایداری در استان حاکم خواهد بود که منجر به رگبار باران، برخورد صاعقه و بارش تگرگ می‌شود از این رو شهروندان تبریزی باید از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

به گزارش تبریزمن، بر اساس اطلاعیه منتشر شده از سوی مدیریت بحران شهرداری، پیرو هشدار جوی سطح نارنجی (آمادگی) اداره کل هواشناسی استان به اطلاع می‌رساند که فعالیت سامانه بارشی از روز سه شنبه چهار خرداد تا روز چهارشنبه پنج خرداد موجب رگبار باران و رعدوبرق، بارش تگرگ و وزش باد گاهی تا نسبتا شدید خواهد شد.
بر این اساس، احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها، اصابت صاعقه و خسارت در اثر بارش تگرگ پیش بینی می‌شود.
بنابراین لازم است شهروندان از سفرهای غیرضروری اجتناب کرده و ضمن توجه به توصیه‌ها، ‌اقدامات لازم جهت جلوگیری از بروز خسارات احتمالی را به عمل آورند.
در این راستا شهروندان باید از اتراق در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها و صعود به ارتفاعات و فعالیت‌های کوهنوردی اجتناب کنند و از درختان پوسیده، کهنسال و کم دوام و ساختمان‌های نیمه کاره و در حال ساخت دوری کنند.
هم‌چنین دوری از اشیای قابل پرتاب و سُست نظیر آنتن، جداول و آجرهایی که برای محکم کردن منصوبات پشت بام‌ها استفاده می‌شود، کولرها و … الزامی است.
دوری از دکل‌ها، آنتن‌های فرستنده‌ها، تاسیسات انتقال نیرو، بنرها، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و … بایستی در طول این دو روز رعایت شود.
هم‌چنین خودروها نباید در مکان‌هایی که احتمال سقوط یا ریزش برخی اجسام، دیوار سُست و … وجود دارد (به ویژه مکان‌هایی که در موارد بالا ذکر شد) پارک کنند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=20066

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.