6
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان‌شرقی:

محیط زیست آذربایجان‌شرقی نسبت به آتش‌سوزی جنگل‌ها هشدار داد

  • کد خبر : 20178
  • ۰۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۱
محیط زیست آذربایجان‌شرقی نسبت به آتش‌سوزی جنگل‌ها هشدار داد
مدیرکل حفاظت محیط‌ زیست آذربایجان‌شرقی با اشاره به افزایش دمای هوا و افزایش تراکم گیاهی، درباره احتمال وقوع آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌های استان هشدار داد.

به گزارش تبریزمن به نقل از ایرنا، حسن عباس نژاد روز پنجشنبه در گفت و گویی با تاکید بر لزوم رعایت هشدارهای زیست محیطی برای جلوگیری از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع استان، اظهار کرد: در این راستا باید از رهاسازی مواد شیشه‌ای نظیر انواع بطری شیشه‌ای و پلاستیکی، خرده شیشه و اشیا مشابه در داخل جنگل‌ها و مراتع خودداری کرد، زیرا این اشیا همانند عدسی ذره بین عمل کرده و موجب اشتعال علوفه خشک و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها و مراتع شده و کانون‌ آتش در مناطق است.

وی افزود: در صورت استفاده از منقل و اجاق زغالی و چوبی، خاکسترهای اضافی به محیط تخلیه نشود، چون موجب آتش سوزی علوفه و مواد قابل اشتعال کف جنگل‌ها خواهد شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی خطاب به شهروندان، گفت: به هیچ عنوان در داخل جنگل‌ها و مراتع آتش روشن نکنید و در مواقع ضروری از سطوح بدون پوشش گیاهی استفاده کرده و اجاق را با سنگ محصور کنید.

عباس نژاد با بیان این‌که حدود ۱۸۰ هزار هکتار جنگل در استان وجود دارد، اظهار کرد: شهروندان باید پس از استفاده از آتش، از خاموش بودن آن اطمینان حاصل کرده و هیچ گاه خاکسترهای اجاق را بدون اطمینان از خاموش شدن آن،  رها نکنند ضمن این‌که از انداختن ته سیگار یا چوب کبریت استفاده شده در طبیعت و مکان‌های مستعد آتش سوزی خودداری کنند.

وی با تاکید بر لزوم حفظ طبیعت و مراتع آذربایجان شرقی، ادامه داد: سوزاندن بقایای محصولات کشاورزی در مزارع و آتش زدن آن به عنوان منبع روشنایی در جنگل‌ها و مراتع به ویژه در هنگام پیاده‌روی شبانه بسیار خطرناک بوده و عامل آتش سوزی است.

عباس نژاد تاکید کرد: شهروندان از بازی با آتش به‌ ویژه در مناطق جنگلی و مرتعی و از حرکات نمایشی و تفریحی به وسیله آتش در مناطق جنگلی و مرتعی و هم‌چنین از تیراندازی هوایی یا با هدف مشخص در مناطق جنگلی و مرتعی خودداری کنند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان شرقی گفت: هنگامی که موتور خودرو پس از طی مسافت‌های طولانی داغ است،  از توقف در مناطق مستعد آتش سوزی باید پرهیز کرد و پس از اطمینان از خنک شدن موتور اتومبیل، در محلی عاری از پوشش گیاهی آن را به محل کمپ خود انتقال داد.

وی یادآور شد: هم استانی‌های عزیز هنگام مشاهده آتش سوزی مراتب را با شماره‌های ۳۳۳۴۳۵۱۳-۰۴۱ به این اداره کل اطلاع دهند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=20178

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.