3

آفات جنگل‌های قره‌داغ بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار دارد

  • کد خبر : 20215
  • ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۸
آفات جنگل‌های قره‌داغ بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار دارد
سرپرست معاونت حفاظت و امور اراضی و رئیس کارگروه تخصصی گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی گفت: آفات جنگل‌های قره‌داغ بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد و با توجه به نوع آفت و مرحله زیستی و میزان جمعیت آن تدابیر لازم اتخاذ می‌شود.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، علی قنبری در جلسه بررسی آفات جنگل‌های قره‌داغ، با اشاره به اینکه این جنگل‌ها به عنوان بازمانده دوران سوم زمین شناسی از ارزش و اهمیت ژنتیکی و تنوع زیستی فوق العاده ای برخوردار، اظهار داشت: این امر مسئولیت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری را در حفاظت از جنگل‌های قره‌داغ سنگین نموده است.
وی افزود: آفت بخشی از فون جنگل است و با توجه به اینکه جنگل یک اکوسیستم طبیعی است باید تا قبل از رسیدن آفت به آستانه خسارت‌زایی از دخالت در جنگل خودداری نمود و اجازه داد آفت بوسیله دشمنان طبیعی خود کنترل گردد.
رئیس کارگروه تخصصی گیاهپزشکی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان افزود: بدیهی در صورت بروز حالت طغیانی آفت، اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری آذربایجان‌شرقی برابر نظر و مصوبات کارگروه تخصصی گیاه‌پزشکی اقدامات کنترلی و مقابله‌ای مقتضی را برای پایین آوردن جمعیت آن انجام می‌دهد.
قنبری خاطرنشان کرد: آفات جنگل‌های قره‌داغ بصورت مستمر مورد رصد و پایش قرار می‌گیرد و با توجه به نوع آفت و مرحله زیستی و میزان جمعیت آن تدابیر لازم اتخاذ می‌شود که در این راستا طی هفته گذشته تعدادی از اعضای کارگروه تخصصی گیاه‌پزشکی اداره کل از جنگل‌های ورزقان بازدید داشتند و مجددا امروز نیز از جنگل‌های این شهرستان و شهرستان خداآفرین بازدید و وضعیت آفت موجود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

در ادامه جلسه، فرماندار شهرستان ورزقان با اشاره به مشاهده برخی عوارض ناشی از بروز آفت در جنگل‌های ورزقان ضرورت بررسی و پایش آفت را مورد تاکید قرار داد.
محمدباقر خانی با اشاره به اینکه اقدام به موقع در مواجهه با هر بحرانی در کنترل آن اهمیت بسزایی دارد، گفت: کنترل آفت جنگل، یک موضوع علمی و تخصصی بوده و بدیهی است هرگونه اقدام در این خصوص باید با نظر متخصصین امر صورت گیرد.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=20215

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.