8
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در گفت‌وگو با خبرنگاران:

صندوق در رشد بیمه شده فعال رکورد زد/ بنگاه‌داری، در صندوق جایی ندارد/ حذف نابرابری‌ها با همسان‌سازی مستمری‌ها

  • کد خبر : 20347
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۶
صندوق در رشد بیمه شده فعال رکورد زد/ بنگاه‌داری، در صندوق جایی ندارد/ حذف نابرابری‌ها با همسان‌سازی مستمری‌ها
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: با عملیاتی شدن همسان‌سازی مستمری‌ها از اول فروردین ۹۹، نابرابری‌های موجود عملاً از میان رفته است.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، علی شیرکانی در نشست خبری خود با خبرنگاران سراسر کشور که به مناسبت شانزدهمین سالگرد تاسیس صندوق و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، با اشاره به طرح نقل و انتقال سوابق بیمه‌ای میان صندوق‌های بازنشستگی اظهار داشت: این طرح سال گذشته بدنبال تصویب در شورای عالی رفاه، از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد و هم‌اکنون دستورالعمل‌های اجرایی نقل و انتقال سوابق در تامین اجتماعی و صندوق عشایری صادر و در حال انجام است.
وی یکی از اتفاقات خوب صندوق را همسان‌سازی مستمری‌ها دانست و گفت: با عملیاتی شدن همسان‌سازی مستمری‌ها از اول فروردین ۹۹، نابرابری‌های موجود در گذشته عملاً از میان رفته است.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر با بیان اینکه حداقل و حداکثر دریافتی‌ها در صندوق با توجه به سطوح درآمدی افراد، متفاوت است، افزود: متوسط دریافتی مستمری‌بگیران صندوق بعد از همسان‌سازی به ۷۰۰ هزار تومان رسیده است.
وی ادامه داد: اگر برای همسان‌سازی منتظر مساعدت دولت می‌ماندیم، مطمئنا این مهم در سال ۱۴۰۰ محقق نمی‌شد. بنابراین برای رفع این مشکل، اجرای کامل همسان‌سازی را خود صندوق عهده‌دار شد.
شیرکانی با اشاره به اینکه به علت ماهیت کار کشاورزی، صندوق فواصل بیمه‌ای در عدم پرداخت حق بیمه تا زیر یک سال را می‌پذیرد، گفت: چنانچه این فاصله بیش از یک سال ‌شود حکم خرید بیمه را خواهد داشت و خرید وقفه بیمه‌ای با ذات و ماهیت بیمه‌ها مغایرت دارد.
وی ساختار بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر را اختیاری دانست و تاکید کرد: هیچ کس روستاییان را برای عضویت در صندوق بیمه اجتماعی مجبور نمی‌کند، اما برای افزایش شمار اعضای تحت‌پوشش از شیوه‌های تبلیغی و تشویقی استفاده می‌کند.
وی مجموع بیمه‌شدگان تحت پوشش صندوق رابیش از ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد که از این تعداد حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار، بیمه شده فعال هستند،۳۵۰ هزار نفر به صندوق‌های دیگر رفته‌اند و یک عده نیز از صندوق منفصل شده‌اند.
معاون وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی، با تشریح اقدامات ترویجی برای افزایش پوشش بیمه‌شدگان روستایی اظهار داشت: از طریق شبکه ۱۸۰۰ نفری کارگزاران، تقریبا همه روستاها و آبادی‌های کشور را پوشش می‌دهیم که این نشان می‌دهد شناخت حداقلی از صندوق در روستاها ایجاد شده‌است. از سوی دیگر، دسترسی به افراد تحت پوشش، از طریق ایجاد یک سامانه بهبود یافته است.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به همه‌گیری ویروس کرونا و قطع پل‌های ارتباطی صندوق با روستاییان در یک سال اخیر گفت: علیرغم همه این مشکلات با بهره‌گیری از خرده ظرفیت‌های محلی و شیوه‌های ظریف تبلیغاتی، رشد بیمه شده فعال صندوق در سال گذشته با ۲۳۶ هزار نفر رکورد زد.
شیرکانی یکی از هدفگذاری‌های سال گذشته صندوق را فعال‌سازی بیمه شدگان غیرفعال اعلام کرد و افزود: در این طرح که از دهم اسفندماه آغاز به کار کرد، توانستیم ۹۲ هزار نفر از بیمه‌شدگان غیرمنفصل را مجددا فعال کنیم.
وی با بیان اینکه بنگاه‌داری جایی در برنامه کاری صندوق ندارد گفت: مبنای سیاست‌گذاری صندوق به سمت سرمایه‌گذاری است بطوری که تمام سرمایه‌گذاری سال گذشته صندوق در حوزه سهامداری و یا در حوزه سپرده‌گذاری بود.
مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر عدم رشد بیمه در ایران را به خاطر فرهنگ پس‌اندازگریزی حاکم بر کشور دانست و تصریح کرد: بی‌رغبتی به بیمه در روستاها به مراتب بیشتر از شهرهاست و این امر پیش‌بینی طرح‌های تشویقی در روستاها را ضروری می‌سازد.
وی جوانگرایی را از دیگر اولویت‌های صندوق برشمرد و گفت: تشویق‌ها و خدماتی چون بیمه‌پردازی موثر، امکان بیمه‌پردازی بیش از ۳۵ سال و نیز تلاش برای خرید خدمات سربازی همه در این راستا انجام می‌گیرد.
شیرکانی همچنین با تشریح طرح «یک میلیون و ۴۰۰ تا ۱۴۰۰» خاطرنشان کرد: در این طرح که پیش ثبت‌‌نام آن انجام گرفته و اجرای آن چشم‌انتظار تامین منابع از سوی دولت می‌باشد، به زنان سرپرست خانوار روستایی نگاه ویژه‌ای شده است و سعی می‌شود هیچ زن روستایی سرپرست خانوار بدون بیمه نباشند.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=20347

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.