5

نارضایتی مردم از عملکرد پارلمان شهری!

  • کد خبر : 20495
  • ۱۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۱
نارضایتی مردم از عملکرد پارلمان شهری!
برخی از اعضا نگاه صرف مهندسی به شهر داشته اند و از جنبه های فرهنگی و اجتماعی آن غفلت کرده اند. این رویکرد ناصحیح گذشته وضعیت شهر را به هم ریخته است.

به گزارش تبریزمن، سیاسی کاری، جناح بازی، تخلفات مالی و انحراف از وظایف اصلی تصریح شده در قانون اساسی توسط برخی از اعضای شورای شهر در ادوار گذشته باعث شده است مردم از عملکرد این اعضا ناراضی و گلایه مند باشند.. در نگاه تیزبین مردم، اعضای شورا کارنامه قابل قبولی در خدمت به شهر و شهروندان ندارند، زیرا بیشتر وقت شورا نشینان صرف دعواهای سیاسی و اختلاف نظرهای بی  فایده شده و آنها از وظایف خود غفلت کرده اند. اعضای شورا در صورتی که بخواهند بیلان کاری بدهند و صد البته که باید این کار را بکنند در عیار پارلمان شهری نمی گنجد و اقدامات شان در حوزه شهری چندان مشهود نیست.

شورا محل حضور ژنرال های سیاسی و چهره های اصلاح طلب و اصول گرا نیست. بلکه این نهاد مدنی به افرادی متخصص در امور شهری نیاز دارد که در جهت عمران و آبادانی شهر کوشا باشند. افرادی کاربلد در زمینه شهرسازی و معماری می توانند با مددگرفتن از تخصص خود شهر را به خوبی اداره کنند..

واقعیت این است که حضور افراد فاقد صلاحیت و ناکارآمد در صندلی های شورا در ادوار گذشته به جایگاه پارلمان شهری لطمه وارد کرده است به طوری که مردم اعتماد و اطمینان  چندانی به عملکرد شورای شهر ندارند.

شورای شهر به ورزشکار، هنرمند و مجری تلویزیون نیاز ندارد. آنها در شغل خود سرآمد هستند و نباید از شهرت خود برای کسب کرسی شورا سوء استفاده کنند. حضور ستاره های کاغذی و سلبریتی های سینما و ورزش شان شورا را دچار خدشه می کند. تجربه تلخ حضور این افراد ناآشنا به امور شهری در ادوار گذشته شورا گواهی بر این ادعاست..

به نظر می رسد مردم ضمن مطالعه و تحقیق کامل از شرح حال و سوابق گذشته کاندیداها، به افرادی دارای صلاحیت و متخصص امور شهری رای بدهند تا خدای نکرده اتفاقات ادوار گذشته شورا تکرار نشود و افراد پاکدست و دلسوز مردم و شهر به پارلمان شهری راه یابند تا بتوانند در سایه پشتوانه مردمی امور شهر را به خوبی بچرخانند.

از طرف دیگر مردم باید به برنامه چهارساله کاندیداها رای دهند نه به چهره ها. وعده های بدون برنامه و دارای ضمانت اجرایی، توخالی بوده و در حد شعار می مانند و محقق نمی شوند. برخی از داوطلبان در شعارهای انتخاباتی خود وعده های غیر عملی به مردم می دهند که اصلا در توان او نبوده و یا در حوزه اختیارات شورا نمی باشد.. این امر نشان می دهد که برخی کاندید ها آشنایی و اشرافیت کافی به وظایف و اختیارات شورای شهر ندارند و اصول قانون اساسی مرتبط با شوراهای شهر و روستا را مطالعه نکرده اند.

عدم ارتباط دوسویه بین شهروندان و اعضای شورا در ادوار گذشته انتقاد دیگری است که به عملکرد شورا نشیان گذشته وارد است. آنها هیچ گاه به خود زحمت ندادند تا میان مردم باشند، حرف دل شان را بشنوند و با مشکلات ریز و درشت زندگی شهرنشینان بیشتر آشنا شوند. مردم می گویند همین که این افراد به شورا راه می یابند دیگر دست نیافتنی می شوند و کلی دوندگی می خواهد تا بتوان آنها را ملاقات کرد.

انتقاد دیگری که به عملکرد ادوار گذشته شورای شهر وارد است این است که برخی از اعضا نگاه صرف مهندسی به شهر داشته اند و از جنبه های فرهنگی و اجتماعی آن غفلت کرده اند. این رویکرد ناصحیح گذشته وضعیت شهر را به هم ریخته است. هویت شهر در میان بتن ها و آهن پاره ها گم شده و با ساخت و سازهای بی ضابطه در سالهای گذشته اکنون رشد نامتوازن شهری و ازدیاد حاشیه نشینی را شاهدیم.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=20495

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.