6
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی در گفت‌وگو با تبریزمن مطرح کرد؛

تداوم تلاش‌ها برای احیای شیفت شبانه داروخانه هلال‌احمر/ تغییر مدیریت داروخانه به خاطر وجود برخی شائبه‌ها/ کارگاه تولید کفش طبی هلال‌احمر، مشکل نیروی متخصص دارد

  • کد خبر : 20549
  • ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۴
تداوم تلاش‌ها برای احیای شیفت شبانه داروخانه هلال‌احمر/ تغییر مدیریت داروخانه به خاطر وجود برخی شائبه‌ها/ کارگاه تولید کفش طبی هلال‌احمر، مشکل نیروی متخصص دارد
مدیرعامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی گفت: تلاش‌ها برای احیای شیفت شبانه داروخانه هلال‌احمر استان که از سه سال پیش تعطیل شده، همچنان ادامه دارد.

دکتر حمید حسین‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار آژانس خبری تبریزمن، با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: اقشار مختلف جامعه، داروخانه هلال احمر را به عنوان یک داروخانه مرجع می‌شناسند، بنابراین خیلی از شهروندان و بیماران وقتی دنبال داروی خاصی می‌گردند، بی‌درنگ به این داروخانه مراجعه می‌کنند.
وی با بیان اینکه متاسفانه فعالیت شیفت شبانه داروخانه هلال احمر از حدود ۳.۵ سال پیش متوقف شده، افزود: در یک‌سال گذشته اقدامات و مکاتبات متعددی با هلال احمر کشور و دانشگاه علوم پزشکی تبریز برای احیای مجدد شیفت شبانه انجام و موافقت‌های ضمنی اخذ شده است. اما واقعیت این است ساختن از خراب کردن آسانتر است و بازگرداندن شیفت شبانه داروخانه، انرژی و زمان زیادی را می‌طلبد و نیازمند تامین نیروی انسانی متخصص و فراهم‌سازی تمهیدات است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه شائبه‌هایی در خصوص نحوه مدیریت و اداره داروخانه وجود داشت که البته چنین شائبه‌هایی، تا حدودی دور از واقعیت هم نبود، گفت: براساس همین موضوع و شائبه‌ها، مدیریت داروخانه را تغییر دادیم که خوشبختانه در نتیجه تغییرات مدیریتی، فعالیت داروخانه نظم و انتظام بیشتری یافته است و هم اکنون بعید است کسی به داروخانه هلال احمر مراجعه کند و ناراضی و گله‌مند آن را ترک کند.
وی ادامه داد: سیستم توزیع و پخش دارو در داروخانه‌ها بویژه داروخانه‌های دولتی، سامانه‌ای است و معاونت غذا و دارو در جریان ریز میزان و نوع داروهای موجود در داروخانه‌ها هست و تقریبا امکان پنهانکاری و یا خروج غیرقانونی دارو از داروخانه‌های دولتی وجود ندارد.
حسین‌پور تصریح کرد: با اینحال چنانچه افرادی در رابطه با تخلفات احتمالی در داروخانه هلال‌احمر مستنداتی داشته باشند، حاضریم با دقت بررسی و نتیجه بررسی‌ها را به اطلاع‌شان برسانیم.
وی در ادامه سخنانش با تکذیب تعطیلی درمانگاه هلال‌احمر بعد از ساعت ۲۱ شب، گفت: با تغییرات انجام گرفته در مدیریت درمانگاه در ماه‌های گذشته، این درمانگاه با مدیریت و برنامه‌ریزی جدید بصورت شبانه‌روزی در خدمت همشهریان عزیز می‌باشد و هیچ وقفه‌ای در فعالیت‌های آن بوجود نیامده است.
مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر استان همچنین به برخی مشکلات در کارگاه تولید کفش طبی هلال‌احمر اشاره کرد و اظهار داشت: کارگاه تولید کفش طبی هلال احمر که در آن کفش‌های طبی و خدمات اورتز و پروتز موردنیاز معلولان و جانبازان تولید و ارایه می‌شود، یک واحد کاملا تخصصی است و نیروهای کاملا مجرب و متخصص در آن اشتغال بکار دارند.
وی با بیان اینکه امکان جایگزینی نیروی جدید بی‌تجربه در این کارگاه بسیار کم است، گفت: تعدادی از نیروهای این کارگاه، بعد از بازنشستگی مجددا بکار گرفته شده بودند که یکسری شیطنت‌ها و گزارشات باعث شد این عزیزان از ترس مشکلات احتمالی بعدی، از همکاری با کارگاه اجتناب کنند.
حسین‌پور در خاتمه سخنانش از انجام مذاکرات متعدد با مدیرکل تامین اجتماعی استان در این خصوص خبر داد و خاطرنشان کرد: زمینه برای بازگشت مجدد این نیروها و بهره‌مندی از تجارب‌شان فراهم شده است و هم اکنون در تلاشیم با اعمال برخی تغییرات در متن قرارداد، بازگشت این نیروها را حتمی کنیم، که در صورت تحقق این مهم، مشکل بوجود آمده در کارگاه تولید کفش طبی هلال‌احمر به زودی مرتفع خواهد شد‌.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=20549

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.