6
رئیس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در استان آذربایجان شرقی:

مردم قهرمان آذربایجان مقهور صحنه آرایی انتخاباتی اقتدارگرایان نخواهند شد

  • کد خبر : 20581
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۰
مردم قهرمان آذربایجان مقهور صحنه آرایی انتخاباتی اقتدارگرایان نخواهند شد
رئیس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در استان آذربایجان شرقی، با انتشار بیانیه ای، ضمن تاکید بر لزوم مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه گفت: حق حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش، حقی ذاتی، طبیعی، و از جمله حقوق واجب الاستیفا است که تکلیف به آن، تکلیفی مطلق می باشد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، رئیس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی در استان آذربایجان شرقی، با انتشار بیانیه ای، ضمن تاکید بر لزوم مشارکت و حضور حداکثری مردم در انتخابات ۲۸ خرداد ماه گفت: حق حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش، حقی ذاتی، طبیعی، و از جمله حقوق واجب الاستیفا است که تکلیف به آن، تکلیفی مطلق می باشد.

 

مسعود حسابگر افزود: مردم قهرمان آذربایجان هیچ وقت مقهور و تسلیم صحنه آرایی انتخاباتی اقتدارگرایان نخواهند شد و با حضور در پای صندوق‌های رای، تلاش اقتدارگرایان برای غلبه بر درخواست به حق مردم را نقش برآب خواهند کرد.

 

متن کامل بیانیه رئیس ستاد انتخاباتی عبدالناصر همتی نامزد انتخابات ریاست جمهوری در استان آذربایجان شرقی به شرح زیر می باشد.

 

«مردم شریف استان آذربایجان شرقی

 

حق حاکمیت ملت بر سرنوشت خویش، حقی ذاتی، طبیعی، و از جمله حقوق واجب الاستیفا است که تکلیف به آن، تکلیفی مطلق می باشد.

این حق که ریشه در کرامت و شأن انسانی دارد، از مهم ترین و بنیادی ترین حقوق بشر، و پیش شرطی است برای اعمال سایر حقوق و آزادی های فردی.

 

تلاش خستگی ناپذیر مردم ایران برای حاکمیت بر سرنوشت خویش سابقه ای به طول تاریخ دارد که نمونه عینی آن انقلاب مشروطه در قرن گذشته و شمه شهودی آن حماسه دوم خرداد ۱۳۷۶ با اصرار بر آرمان‌های نخستین انقلاب بود که صحنه انتخابات را به نفع کاندیدای مطلوب مردم،یعنی سید محمد خاتمی تغییر داد.

 

نتیجه جدال تعیین سرنوشت با قیم مآبی، اقتدار و انحصار، از زمان آغاز این منازعه تا حال حاضر، همیشه پر سنگلاخ و غیرقابل پیش بینی بوده است.

 

بالطبع تنگ‌تر شدن دایره خودی‌ها و احراز صلاحیت‌ها در جهت دستیابی و نیل به نتیجه مطمئن، تلاش اقتدارگرایان برای غلبه بر درخواست به حق مردم، جهت حاکمیت بر سرنوشت خویش می باشد، اما زهی خیال باطل که از این دیگ، آبی برای اقتدارگرایان گرم نخواهد شد.

 

مردم نجیب آذربایجان شرقی

برای جناب دکتر عبدالناصر همتی و شخص بنده و تمامی همفکران و همکاران، نگاه به صحنه آرائی این چنینی، بسیار سخت و دردناک بود، اما دردناکتر از آن، تسلیم شدن در مقابل این صحنه آرائی هاست.

 

شنیدن اسامی تایید صلاحیت شدگان ۱۴۰۰ همان مقدار روحیه یاس و ناراحتی را در وجودمان پدید آورد که عدم احراز صلاحیت مرحوم هاشمی در سال ۹۲ چنین نگرانی را برایمان رقم زده بود.

 

بطور قطع می‌توان گفت تنها مولفه ای که در طول سال های متمادی، کوچکترین تغییری نکرده که هیچ بلکه پرقدرت‌تر هم شده است، تلاش بی وقفه و امیدواری رقیب به ناامید و خسته کردن قاطبه مردم از اصلاحات تدریجی و بهبودی گام به گام امور می باشد.

 

هرچند که به‌زعم خود در این راه توفیقاتی را هم کسب کردند و مدام در حال دمیدن در اجاق آتش ناامیدی هستند اما با یک نگاه واقع بینانه به صحنه حاضر باید عرض کنیم که نباید از این انتخابات انتظار معجزه داشت.

 

باید دقت کرد که هر مقدار که دستان منتخب مردم بواسطه فشارها و شیطنت ها در سا‌ل‌های اخیر کم توان تر شده، بالعکس، چنگال های اصحاب زر و زور برای درآوردن حقوق مردم از چنگشان بسیار تیزتر و قوی تر شده و از بیان صریح آن نیز هیچ ابایی ندارند.

 

کافیست نیم نگاهی به برخی رجز خوانی های مستانه ناشی از فتح دروازه‌های بدون دروازه بان در غیاب مردم با عناوین خالص سازی انقلاب و ازدیاد قدرت برخی آقایان که اسناد آن در فضای مجازی موجود است بیندازیم تا معلوم شود برای به خاک سیاه نشاندن مردم چه در سر می پرورانند.

 

یقینا انتقام از برکات فضای مجازی و به حاشیه رانده شدن تمامی کسانی که مثل این آقایان فکر نمی کنند بخش بسیار کوچکی از پروژه خالص سازی آقایان می باشد که بزعم خودشان، غیبت حداکثری مردم در فرایند انتخابات پیش رو مساعدترین و امن ترین محیط برای جامه عمل پوشیدن به چنین تفکری خواهد بود.

 

البته در بعد بین المللی و سیاست خارجی هم در خوشبینانه ترین حالت، تکرار تجربه محاسبات غلط رئیس دولت‌های نهم و دهم و صدور ۶ قطعنامه شورای امنیت علیه ایران، دامن‌گیر مردم عزیزمان شده و دستاوردهای حداقلی و آثار مبارک رای مردم شریف در ۸ سال قبل موسوم به برجام را بر باد خواهد داد.

 

اینجانب بر این باورم که شخصیت فرهیخته، علمی و تکنوکرات آقای دکتر عبدالناصر همتی بین کاندیداهای موجود اگر چه ید بیضای موسایی، در بعد ایجابی نباشد ولی یقینا عصای موسی در باطل السحر ساحران خواهد بود تا اژدهای مردم زدایی را بلعیده و سرنوشت انتخابات سیزدهم را به شیوه ای دیگر رقم زده و اراده مردم را حاکم نماید.

 

چنین امری جز با حضور انگیزشی مضاعف و حرکت دسته‌جمعی باورمندان به دموکراسی، عقلانیت، اصلاح و اعتدال محقق نخواهد شد.

 

اینجانب با ایمان به همه موارد گفته شده، مسئولیت ستاد دکتر همتی را در استان آذربایجان شرقی، پذیرفته‌ ام و از همه باورمندان به اصلاح، عقلانیت و اعتدال طلب یاری و کمک دارم.

خدایا چنان کن سرانجام کار

تو خشنود باشی و ما رستگار»

 

مسعود حسابگر

رئیس ستاد انتخاباتی عبدالرضا همتی در آذربایجان شرقی

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=20581

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.