5
جعفر خانی شبلو:

۱۴ سال است تبریز با یک تفکر خاص اداره می‌شود!

  • کد خبر : 20585
  • ۱۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۶
۱۴ سال است تبریز با یک تفکر خاص اداره می‌شود!
کارشناس مسایل حقوقی با انتقاد از حاکمیت تفکری خاص در اداره شهر، بر ضرورت ایجاد تغییر در روش ها و تفکرات مدیریت شهری تبریز، در شورای ششم تاکید کرد.

به گزارش آژانس خبری تبریزمن، جعفر خانی شبلو با اشاره به تفکر مدیریتی یک سویه و خاص حاکم بر ارکان مدیریت شورا و شهرداری طی سال‌های اخیر افزود: طی ۱۴ سال گذشته، شهر و مدیریت شهری تبریز، اعم از شورا و شهرداری، همواره تحت تاثیر اعمال نظرهای تفکری واحد و خاص اداره شده و همین تفکر جزمی و یک سویه نیز زمینه‌ساز بسیاری از مشکلات و حاشیه‌های مدیریتی بوده است.

وی گفت: متاسفانه همین تفکر خاص نیز نشات گرفته از اعمال قدرت یک فرد خاص بوده و همین فرد عملا همه کاره و محور تصمیمات کلان برای شهر تبریز شده است در حالی که اداره شهری به بزرگی تبریز با انبوهی از نیازها و مشکلات مختلف، با پیشینیه‌ای غنی به لحاظ تاریخی و فرهنگی، نباید و نمی‌تواند با چنین شیوه مدیریتی جزمی اداره شود.

حقوقدان جوان تبریز در بخش دیگری از سخنان خود، تداوم چنین رویه‌ای را زمینه‌ساز پسرفت و کندی روند توسعه و پیشرفت تبریز طی سال‌های اخیر دانست و خاطرنشان کرد: متاسفانه در چنین شیوه مدیریتی، هر مدیری هم که بر سر کار آمده، به دلیل حاکمیت و نهادینه شدن ساز وکارهای غلط مدیریتی و فکری، دنباله‌رو و بله قربان‌گوی همین تفکر بوده است.

خانی در خاتمه، توسعه همه‌جانبه و متوازن شهر را نیازمند خروج سیستم مدیریتی شهر از حضار شیوه‌های تک بعدی و ایجاد تغییرات بنیادی در روش‌های سیاست گذاری، تصمیم‌سازی و تصمیم گیری مبتنی بر خردجمعی و کارکردهای واقعی شورایی دانست.

لینک کوتاه : http://tabrizeman.ir/?p=20585

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.